Jump to content

Triks for å gi mer markante klikk?


MorganKane

Recommended Posts

Er det noen som sitter på en smart løsning for å gi en kikkert mer markante klikk?

 

Sakens kjerne er at jeg har en Simmons Whitetail 6.5x20x50, en billig kikkert Midway fører.

Planen var å bruke denne midlertidig inntil finansieringen var på plass til ett bedre titterør. Nå som nytt titterør er på plass, klarer jeg likevel ikke å legge fra meg den Simmons kikkerten. Optikken er nemlig overaskende god! Men klikk justeringen er heller bedrøvelig.. den sklir nærmest over hakkene.

 

Har vurdert å installere Stoney Point, men det gir jo i grunnen ikke bedre klikk. Dessuten er det fingerjustering på denne kikkerten..

Kan slakte en Bushnell jeg har liggende som har bedre klikk. Flytte over deler som tilsynelatende er helt like. Men det lar vel seg ikke gjøre å tukle med denslags ..eller? hmm..

Link to comment
Share on other sites

Leste noen gang om "more positive clicks" på Snipershide, det gällde en Falcon kikkert.

 

Lösningen var att bytte O-ringen under turreten till en tynnere, med en ökt risiko att vatten kom in i kikkerten.

 

Vet ej vor den tidligere meldingen er = Cyberspace

 

Jeg fant meldingen på Snipershide men jeg kommer ikke in på Snipershide nå, sök på: Falcon positive clicks

 

Edit: Jeg hade litt Alzheimer-light, det var SniperCentral:

 

I brought up the "mushy" clicks with Falcon the other day. There is a fix. Replace the rubber O ring underneath the turrets on the scope housing with one that is slightly thinner. This apparently makes the clicks much more positive and notchy for those who want it that way. Be aware that it may effect the waterproofness of the scope. As with eveything its a trade off! Personally I can live with the mushy adjustment if it keeps the thing waterproof.

 

Gerry Atric

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...