Jump to content

6,5x06AI


bigblazer

Recommended Posts

Jeg har en tikka med 8,5 snurr å 26" lang og har 6 bommer .Jeg form skyter nikkel hylser fra remington 25-06 med 50 gr n15

og det sitter en lapua scenar 123gr i front ,bak sitter det en remington hette.

men i får løse hetter på dem å det bli bare vere da i lader oppe igjen .dem dem faller ikke ut men dem stikker ut fra hylsa

Link to comment
Share on other sites

Sjekk headspacet ditt. antakelig er det litt langt. Du kan prøve med å sette kula i bommene, og/eller ha litt crc på hylsene. Da strekker de seg fremover og ikke bakover. Men bruk ikke harde ladninger hverken ved kula i bommene eller med smurt hylse!

Link to comment
Share on other sites

Den enkleste måten i fireforme hylser på uten at de strekker seg feil eller evt ryker er å sette kulene hardt mot bommene, slik at du kjenner motstand når du lukker bolten. Falsk skulder er mer arbeidssomt men tryggere om du er usikker. Når du skal forme hylser vil du at hals, skulder skal strekke seg fremover, ikke at hylsa skal strekke seg i bakkant. Dette er viktig.

 

En av mange artikler på nett: http://www.6mmbr.com/6improvedform.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en tikka med 8,5 snurr å 26" lang og har 6 bommer .Jeg form skyter nikkel hylser fra remington 25-06 med 50 gr n15

og det sitter en lapua scenar 123gr i front ,bak sitter det en remington hette.

men i får løse hetter på dem å det bli bare vere da i lader oppe igjen .dem dem faller ikke ut men dem stikker ut fra hylsa

 

Dette er de beste hylsene du kan bruke fritiden din til å kuke med fireforming?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Da har i endelig begynnt å få noe til med den 6,5-06 AI en min

Måtte gå for 30-06 lapua hylser.

 

Formskyting med 123 gr scenar .36gr N530 krutt cc85 Fart ble 815 m/s veldig bra presisjon 1,5 cm på 10 skudd

 

Start ladning for 140gr sst -55gr N570 754m/s

Max ladning 58,5gr N570 951m/s begynner å bli flatt hette

 

gikk ned til 58gr for å få presisjonen 911m/s

 

No begynner det å bli moro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...