Jump to content

Dragbags og skytematter - hva er bra og hva er billig?


Barks

Recommended Posts

Ser at jeg etterhvert drasser med meg en del greier til og fra banen og er litt lei av IKEA sine ellers utmerkede blå poser...

 

På bilder fra diverse skytebaner og langholdstreff ser det ut som om mange har kjøpt seg ordentlige bagger med plass til en/fler rifler, skytematter m.m. Ettersom det ikke er noe slikt å se der jeg skyter mest (og deremd liten mulighet for å kjenne på ulike modeller) lurer jeg på hva som egentlig er bra, billig og mulig å få tak i her på berget?

 

Har lyst på en ordentlig ba meg plass til to rifler og diverse, og mulighet for å bære den som ryggsekk (blir tross alt en del kilo) samt en sån skytematte som kan brettes sammen til en bag, gjerne en som kan inneholde en enkelt rifle slik at man evt. kan klare seg bare med den. Anbefalinger og erfaringer (gjerne med bilder) mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du går bort ifra kravet om plass til to rifler, så funker jo Voodoo Tactical sin skytematte. Jeg kjøpte (rettere sagt: jeg fikk en slik av kona) i fjor. Til all vanlig bruk, så virker denne å være solid nok for meg. Børsa ligger godt polstrer inni den, og den kan bæres som ryggsekk. Den er faktisk ganske behagelig å bære også :) . I tillegg så brettes hele greia ut til å bli en polstret skytematte. Den har i tillegg lommer for å oppbevare kikkert og amunisjon, og evt annet slik som pussesett. Det er også en lang tynn lomme for pussestang langs hele bagen. Inni er det noen velcro-paneler hvor man kan feste annet som f.eks patronholdere.

Det finnes også slike fra andre leverandører, slik som Galati Gear. Årsaken til at jeg endte opp med Voodoo tactical sin var at denne var tigjengelig her i Norge, hos http://www.Artemis.as .

 

Her er en tråd med masse bilder av bagen min:

http://kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=35&t=38047

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...