Jump to content

Noen med Winchester 1400 Auto?


Cameron

Recommended Posts

Velkommen i Winchester 1400 MK I-klubben :)

 

Mellom forskjeftet og gassringen fra løpet skal det være to nesten hele ringer. Dette er noe ræl som forsvinner hver gang du tar børsa fra hverandre.

 

Du kan få tak i orginaldeler her:

http://www.gunpartscorp.com/

 

Hvis ikke, så har jeg noen liggende.

 

Men formålet med disse later til å være å sikre god og jevn kontakt mellom forskjefte og gassring. Hvilket du kan få til på annet vis. En av de mer ekstreme er min løsning med å lage forskjefte i hardplast med langt bedre "omslutning" enn hva Winchester fikk til med dreiebenk og tre den gangen for 60 år siden.

 

På MK II er disse metalringene erstattet med en O-ring i gummi. Det passer ikke særlig godt med forskjeftet i MK I og blir forbruksvare som må erstattes etter ca 100 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar!Nå må jeg nevne at det er ikke min børse..er o/u mann jeg :) men skal overhale den..er vel rotet bort av første eier disse tenker jeg..skal høre med han som har den nå hva vi gjør,om det skal være disse ringen på alle da?Tipper denne er fra 70 tallet,men er sikkert uforandret..?Men går det an å skyte uten?Tenkte å prøve den nå når jeg har satt den sammen..merkelig konstruert synes jeg,med mye deler..

Link to comment
Share on other sites

Om det er MKI eller MKII er litt viktig for det du driver med der. Lett å finne MKI manualer.

Serienummeret: lavere enn 400000 og det er MKI.

 

Det er for øvrig tre ringer: to som beskrevet og en hel med noe krimskrams på toppen som skal ligge an mot selve løpet. Tynne, lette, lekebilbiter...

 

Konstruksjonen er vel ganske typisk halvauto - delene ligger så åpent at du får inntykk av at det er flere enn det er. Litt mer enn i brekkhagler :)

 

Dette er en hagle av den typen Bunnpris kunne ha solgt sammen med dagens brustilbud. Bortsett fra kjedelig treverk viser det seg på to steder: overgangen løp og forskjefte som du har sett, og at magasintoppen er av særs billig plast - litt uheldig når den er alt som hindrer alt i magasinrøret i å komme ut i låsekassa. Sistnevnte må du fare varlig med. Det er ikke helt billig å få en flink metallarbeider til å lage ny i stål...

 

Setter du hagla i stand, så er du automatisk æresmedlem :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...