Jump to content

Lading av varminterkuler i 6,5


Garjo

Recommended Posts

Hei Folkens!

Er det noen som har ladedata til kulene v-max 95 gr og Sierra varminter 85 gr i kaliber 6,5? Skal bruke en av de til revejakt. Har ikke bestemt meg for hvilken ennda. Hvis det er noen som har erfaring med disse kulene tar jeg gjerne mot råd. Gir de gjennomskytning og mye ødelegelse av pels. Har en banemauser jeg tenker på å bygge om til revebørse. Tips?

NB! Jeg har sett i Ladeboken utgave 6. Der var laveste kulevekt 100 grain.

Link to comment
Share on other sites

Hei, det finnes endel ladedata for vmax her på forumet.

mine erfaringer med 95 grs vmax på rev er at det blir gjennomskyting.

Det er i det heletatt vanskelig å drepe en rev uten gjennomskyting uansett kaliber.

Har ladet opp noe 35 grs kuler nå for å teste. En kompis har fått pene skudd med 40 grain sierra varminter.

 

Skal du ha en dedikert revebørse hadde jeg gått ned på kaliber.. se på 222/223

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svar.

Jeg har tenkt på å kansje kjøpe en børse i 223. Har sett på Howa Aximo. God presisjon i følge div nettsider(mest fra usa). Er det noen her som har erfaring med denne rifla?

Og så har vi jo 17 rem, men vet ikke hvor ømtålig den er for vind. Jeg jakter ofte i skogen opp mot fjellet. Små caliber er jo sårbare for vind.

Jeg har i dag en 308 win ombygd ..med 21 mm pipe som setter knallgode samlinger.Men det blir store hull på smått vilt. Lader min ammo selv. Selvgjodt er velgjordt :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...