Jump to content

Finnes regler....


pmuggeru

Recommended Posts

Jeg er en av de som sliter med engelsk. har veldig lyst å begynne med praktisk skyting, men den teoretiske ekasmen skremmer meg litt.

Jeg forstår det meste som blir sakt på engelsk, klarer meg i syden på det jeg kan snakke, men når det kommer til skriving å lesing er det heller svakt. Lurer derfor på om jeg vil få problem med å tolke og forstå regelverket, og dermed stryke på eksamen. Hvordan brukes regelverket på et praktisk kurs / eksamen? og hva tror dere? Står jeg?

Link to comment
Share on other sites

vinner jeg i lotto?

 

er veldig enkel engelsk i både eksamen og regelverket, noe tekniske ord er det jo.

 

du kan jo snakke med kursinstruktør som kanskje kan hjelpe deg med forståelse av spørsmålene. og eventuelt ha med deg den svenske utgaven av regelverket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en av de som sliter med engelsk. har veldig lyst å begynne med praktisk skyting, men den teoretiske ekasmen skremmer meg litt.

Jeg forstår det meste som blir sakt på engelsk, klarer meg i syden på det jeg kan snakke, men når det kommer til skriving å lesing er det heller svakt. Lurer derfor på om jeg vil få problem med å tolke og forstå regelverket, og dermed stryke på eksamen. Hvordan brukes regelverket på et praktisk kurs / eksamen? og hva tror dere? Står jeg?

 

 

det varierer litt fra klubb til klubb hvordan kursene er lagt opp.

Da jeg tok kurset, fikk vi tilsendt flere spørsmål som vi da skulle svare på og skrive opp hvilken regel som gjelder. Så returnere dem igjen for kontroll.

Etter dette var det ei helg med praksis. Der gikk vi igjennom prosedyrer, teknikk osv. Her skulle instruktøren se at vi behandlet våpnet på en korrekt og trygg måte. Til slutt deltok vi på to internmatcher under oppsyn for å sjekke det samme under mer stress.

Link to comment
Share on other sites

Klubb: Stridsskytterligaen

Kontakt: Morten Kløv

Adresse: Lensmann Klevsvei 188

Poststed: 2019 SKEDSMOKORSET

Telefon: 93226940

E-post: morten@ssl-oslo.com

Web: http://www.ssl-oslo.com

 

Sender du en mail til Morten kan han hjelpe deg. SSL skyter på løvenskiold men kurset skulle gå på Sankt hanshaugen i klubben vår (OKTS) IIRC.

 

Vi (OKTS) skal vist også ha kurs snart, tror jeg. Se på "kurs" på www.okts.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...