Jump to content

Fiske i nedre og øvre sonvatn tidlig i sesongen?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Har vært ett par turer i Sonvatne (for de som ikke vet det så er det ett middels stort vann i nord-trøndelag) i år, men enda ikke fått noe. Kan det enda være litt tidlig? Har prøvd med nesten alt, wobblere, sluk, spinner osv. Har fisket nesten bare fra båt. Skal flere turer og vil gjerne ha noen tips. Bør jeg holde meg nært land? Dypt? Nært innløpet?

 

Skal en tur i dag, har vært å kjøpt meg vinstervinna oter med wobblere, blir spennende å prøve noe nytt :)

 

-Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Skal en tur i dag, har vært å kjøpt meg vinstervinna oter med wobblere, blir spennende å prøve noe nytt :)

 

Hvordan gikk det med turen? Vurderer en tur til Sonvatna til neste helg, men skulle gjerne hørt hvilke erfaringer du gjorde deg :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

Joda, vil som vanlig anbefale sonvatne, men er nesten et must med båt der da. Hadde på en ørret på ca. 2-3 kg som slapp rett under båten. Tok den på wobbler. Hvor i vannet forblir en hemmelighet, for her skal jeg tilbake og få fatt på den samme ørreten :P

 

Jeg fikk forøvrig en røy på ca. 6-7 hekto og en ørret på nærmere ett kilo.

 

Erfaring jeg har gjort meg med sonvatne, tidlig på året får man kun fisk på grunnene. Regner med fisken står så dypt den kan hele tiden og det er kun på grunnene man kommer dypt nok med spinner/sluk/wobbler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...