Jump to content

effektiv 308 ammo


jaktking

Recommended Posts

Jeg bruker nosler partition 180 grains og er veldig fornøyd med den! Jeg har god erfaring med den på rådyr og elg, og lager en stor sårkanal. :) Ingen av dyrene har hatt en fluktstrekning lengre en 20 meter til nå ihvertfall :)

Link to comment
Share on other sites

Enig med siste taler. Nosler Partitition har vært den suverent beste kulen jeg har brukt på rådyr og rein, når det gjelder knall&fall effekt. Jeg bruker den likevel ikke for tiden, fordi jeg syntes det ble for mye pudding .

Jeg har aldri skutt elg, og de hjortene jeg har fått, har ramlet for andre kuler.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt elg,rådyr,villsvin og sau :shock: med oryx. Alle har da miste livet.

Når jeg har vært i tjekkia på jakt, har mange av jegerne brukt sell og bellot SP. Ikke en kule jeg ville brukt selv, men har sett at den lager store og stygge sår kanaler. Oppnår vel noe mere knall og fall med det. Har hatt knall og fall med oryx også, men det går vel meire på hvor kula treffer. Norma SP i 22-250 har jeg brukt på sau 200+ meter, Det kan man kalle knall og fall. Så fart og kule konstruksjon spiller vel mye inn. Mye fart med en skikkelig myk ulodda bly kule gir vel en større "sjokkvirkning" på dyret.Men slaktene blir jo deretter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...