Jump to content

Lyman DPS III 1200


storm

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med denne :?:

Det var en tråd på SL om denne, så jeg vet at noen av dere har en slik :wink:

 

Hvor lang tid bruker den på å "spytte ut", si 55grs Vv N150 (el.l) :?:

Er den for treg til å lade større parti av treningsammo :?:

Syns å huske noen sa noe om 15 sekund på 60grs MRP... :?:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en i mange år nå. Eller det vil si jeg har DSP I med "speed kit". Jeg er veldig fornøyd. Til treningsladninger i 308win, hvor jeg bruker 43 grs N140 tar det å måle krutt akkurat så lang tid jeg bruker på å sette kula og måle. Til kaliber med mer krutt tar det selvsagt lengre tid, men det føles ikke som en evighet. Har lada til både 300win og 375 H&H med den. Det som jeg synes tar mest tid er oppvarming og kalibrering. Om det er kjappere på de nyere modellene vet jeg ikke, men hos meg tar det en halvtime til oppvarming, og så skal den kalibreres. Men alt i alt er jeg veldig fornøyd. Bruker den også til å veie kuler.

Link to comment
Share on other sites

Hallo, jeg har brukt en nå et par måneder. Det ble så jeg kjøpte vekta etter test, men jeg var veldig i tvil om jeg skulle. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal bruke "apparatet" til å dosere krutt, når jeg er omtrent like nøyaktig med kruttmålene mine. Har stort sett brukt den til å dosere ut testladinger (375 Ruger) hvor jeg stadig bytter vekt og type krutt. Tømme krutt er klønete, så blir til jeg lader alle ladninger med det kruttet før jeg bytter. Men fant vel ut at jeg var like kjapp med elektronisk velt og drypper. Hvis du ikke ønsker deg en duppeditt til du kan irritere deg over, kjøp ren vekt i steden og lør deg kruttmålet ditt å kjenne. Kommer en test i et av de neste Vapentidingen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...