Jump to content

Weatherby Premier 3-9x40 info og kvalitet ?


BRM

Recommended Posts

har fått et slikt sikte av en kar. gratis og det hele. bruker det på Mauseren og liker siktet. men finner lite info om dette på nettet. det jeg lurte på er om hvordan dette siktet er kvalitetsmessig. og hvor dyrt ville dette være da det var nytt( aner ikke hvor gammelt det er men det er brukt og iallefall 10 år vil jeg tippe)

Som sagt før så liker jeg dette siktet, så har vel ikke så mye intr i å høre en masse meninger om at jeg må kjøpe det og det siktet. bruker dette siktet på elgjakt, seljakt revejakt og det meste jeg finner på å skyte etter.

Hilsen Bjørn

Link to comment
Share on other sites

Troligtvis (99,9 %) tillverkat i Japan och av samma kvalitet som Japantillverkade Tasco. ("bra kvalitet för den tidsperioden")

Jag skulle tro att det är omtrent 40 år gammalt.

Jag är övertygad om att Weatherby var noga med att inte ha sitt namn på "drit" :wink:

 

* Made by the Asia Optical Company in Japan

 

* This line was followed by the Supreme line produced by the same company.

 

* Features Never Wear anti-reflective coating guaranteed for life never to wear off.

 

* Exclusive binocular speed focusing.

 

* Unique Lumi-Plex reticle.

 

* Neoprene eyepiece

 

* Rugged construction guaranteed to withstand recoil of the .460 Wby.

 

* Fog free and water proof

 

* Non-magnifying reticle

 

* Constant self-centered reticle

 

* Quick variable power change

 

* Fingertip 1/4" click adjustments

 

* 25% wider field of view

 

F.O.V - 48' - 15'

exit pupil - 13.3 - 4.4mm

relative brightness - 176.9 - 19.3

O.L. - 12.1"

Objective dia. - 1.85"

Ocular dia. - 1.71"

weight - 14.8 oz.

Price - $104.50

 

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0609880409" target="_blank

 

Gerry Atric

Link to comment
Share on other sites

Jag fann Weatherby´s FAQ:

 

http://www.weatherby.com/support/faq/it ... 2194-26374" target="_blank" target="_blank

 

Jag skrev att jag trodde till 99,9 % på Japan ( de 0,1% låg hos Hertel&Reuss, som jag läst någonstans även tillverkade ett annat sikte åt Weatherby: Sportview, osäker om det stod Weatherby eller H&R på dessa)

 

Gerry Atric

Link to comment
Share on other sites

tusen takk kammerater (føler meg litt som yngve hågensen hver gang jeg skriver det :lol: )

har sett på den linken som Gerry Atric la ut først. og siktet ser likt ut bortsett fra at jeg ikke helt klarer å lese noen av de tingene som står der, på mitt sikte altså. tror jeg kan tyde japan stående bak så det er nok fra japan da . men som sagt, liker siktet så det vil nok bli værende på geværet enda en stund iallefall :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...