Jump to content

Sauer,- Valgets kval !


flanged

Hvilken allværsrifle  

53 members have voted

  1. 1. Hvilken allværsrifle

    • Sauer 202 Outback
      25
    • Sauer 202 Classic XT
      28


Recommended Posts

Sauer har jeg alltid gjenspeilet med kvalitet ! Jeg har en Sauer drilling fra før (1989 mod),men nå skal det handles rifle av de overnevnte modellene. Hvorfor allværsrifle, jo fordi jeg bor i dette landet !!

Spørsmålet er jo da hvilken modell skal mann fokusere seg på ? Er lettmetalkassa til Outback noe å satse på i det lange løp, eller er classic XT et bedre valg ?

 

Hva mener dere ?

Link to comment
Share on other sites

Sitter nesten med samme dilemma.

202 Classic ble "lempet" ut av huset i går. Saueren var et glimrende våpen på nesten alle måter, men trestokk og litt under middels :wink: overflatebeskyttelse passer dårlig på Vestlandet. Var ganske klar på at R93 Professional var på vei inn i skapet, men så fikk jeg litt los på XT.

Den er tyngre enn Outback, 0,3 -0,5 kg - alt etter hvor man leser, men stålkassen gir en bedre "følelse" enn alukassen på Outback. Og så er den jo en del tusenlapper billigere 8) .

Det blir nok XT for min del - hvis ikke jeg vikler meg inn i en eller annen Blasertråd og skifter mening - igjen.

Link to comment
Share on other sites

Outback er sikkert super den,- spørsmålet er vel om man virkelig bestemmer seg for Sauer hvis det er aluminium(sikkert aircraft-grade) man vil ha?

For meg har Sauer alltid handlet om stål og presis maskinering, ett par hundre gram fra eller til har aldri vært med i vurderingen..

Link to comment
Share on other sites

Har hatt min alukasse siden 2006. Ingen problem det.

Outback`n er penere med flutet pipe. XT`n har bedre utvalg av kalibre. Prisen er 3 lapper i favør XT`n.

XT leveres med kule hevarm. En fordel i kaldt høstvær pga grep.

Outback`n er en halv kilo lettere...

 

Hva jeg ville valgt... XT`n og heller brukt penger på ei ekstra pipe. Brukt 200 str pipe.

Link to comment
Share on other sites

Har en 202 elegance men synes den blir litt for tung i lengden med stor kikkert så jeg regner med at det blir en outback i tilleg i løpet av våren. Har ikke noen betenkeligheter med alu. kassa. Bare en er forsiktig når en skrur til og limer montasjen så går det fint.

 

Du veit jo hvordan jeg er bygd Kolbe-Rolf, trur ikke de få grammene har så mye å si :lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...