Jump to content

Winchester Super X3 Comp 12-89


elveskog

Recommended Posts

Har sx3 camo , i 12/89 , helt topp til mitt bruk, jakt å morro. har brukt alt av ammo å kun de svakeste lerdue skuddene var vanskelig å få til å gå i begynnelsen , nå er det null problem.

man får en alternativ gassventil om man vill ha den til å lade 12 skudd på 1,42sec. på lerdueammo også.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har den.

Skal du ha deg en halvauto med mulighet for å skyte 12-89 er det en het kandidat.

Hagla har glimrende balanse, og fin alround vekt på 3,3 kg.

Du kan uten problem justere stokken, det følger med 6 shims for cast og drop justering og 2 for "lenght of pull"

Hagla er gjenonmført bra beskyttet mot korrosjon.

Den er beregnet for å veksle med 32 til 64 g ladninger (12-76 versjonen er beregnet or å veksle med 28 til 56 g ladninger) Likevel funker 24 g lerduepatroner av normal kvalitet uten problemer.

Hagla er gassdrevet og er veldig behagelig å skyte med.

Har ikke noe negativet å si om det våpenet (etter ca 5000 skudd)

Har en O/U hagle også, men etter at SX3'en kom i hus er den mer eller mindre pensjonert...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har også en sånn. Skutt ca 2500 skudd i 2010. Kun de første billigste leirdueskuddene som plundret en skjelden gang i starten ,men etter en pakke eller to med 89 skudd så svelger den alt. Har vært med på sikkert 20 turer på sjøen i høst uten antydnig til rust eller noe tull :-)

Som nevnt over så er det enkelt å justere kolben med medfølgende shims.

Annet gasstempel trenger i alle fall ikke jeg :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...