Jump to content

Hjelp til demper på Sako Bavarian i 308.


flanged

Recommended Posts

Hei.

 

En kompis handla seg ny pakke rett over jul,- Sako 85 Bavarian med Swarovski 2,5-15x56 i kaliber 308 Win.

Han jakter for det meste hjort/rådyr. Siden handelen ble avsluttet har han forbannet seg på at han ikke kjøpte demper i samme slengen. Jeg har ikke så god greie på dempere så her kommer spørsmålene;

 

Hvilken demper bør han kjøpe ?

Han ønsker så "kort" løp med demper som mulig ?

Han vil heller ha dyrt og bra, enn billig og dårlig !! :roll:

 

Børsa har en egenvekt på 3,2 kg + kikkert, hvis dette har noe å si...

Link to comment
Share on other sites

Ha ha Polardego, DEN må jeg bringe videre til den lykkelige våpeneier :lol:

 

Gubben har en forkjærlighet til rifler med monte carlo eller svineryggkolbe, mener at klassisk rett stokk ser jævlig ut !!! :roll: Hjelper ikke en dritt hvis børsa hans ser jævlig ut med demper :lol::lol:

 

Men er det dempere som ville "funke" etter hans krav ?? Ser det har kommet et par tips her, sorry Polardego du ga lite info fra deg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en Marlin i samme kaliber. Den er kappet ned til 43 cm. Det funker som snus,å med en upåklagelig pressisjon med rett laddning og kule :mrgreen:

 

http://pulversjaktblogg.blogspot.com/20 ... g-amo.html

 

Grunnen til at jeg skrev 45 cm er at en BR-Refleks bygger et godt stykke bakåver løpet,å bare litt forran. Men om 45 blir for mye på det våpenet,eller om 50 er nokk,det ser en børsemaker når han skal montere den. Men jeg liker å se at demperen starter dær"forskjeftet"slutter. At den er stor,å mulig tung ja,men pent å se på i mine øyne. Skulle gjærne had en slik på min,men er godt fornøyd med den S&L Hardcore Twister 45`en jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en rifle jeg flyttet baksiktene noe bakover på så jeg fikk plass til gjenging. Satt på en A-tec cmm 4 mener jeg den heter. Den veier utrolig lite, mellom 200-250 gram tror jeg. Demper jo noe mindre enn de med større volum, men gjør stor forskjell ved jakt. Det finnes jo flere dempere som bare bygger fremover, eks Alm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...