Jump to content

Demper på 22 lr


Jamt

Recommended Posts

Har kjøpt en anchutz miniatyr. Som jeg skal ha kikkert og demper på. Har ikke fått den enda, men av de jeg har sett så er det litt tykkere løp på disse slik at en front montert demper ikke vil være særlig greit. Har liggende en a-tec ctm i 6.5 som jeg lurer på å sette på. Hvor mye av smellen vil den kunne ta i forhold til en 22 demper.

 

Og løpslengden kan vel være nokså kort uten at det går utover farten noe særlig. Noen som har erfaringer rundt dette. Dette skal brukes av ungene til blinks skyting og trening samt noe kråkefugl jakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ser på tidligere tråder om Anschütz, så bør du (kanskje) ikke kappe løpet. Anschütz produserer pipene sine med choke. Dvs av løpet er tranger ved munningen enn i kammerenden. Dette skal iflg produsent bidra til Anschütz' legendariske presisjon. Man anbefaler å kappe fra kammerenden og brotsje nytt kammer. Ellers vil 6.5-demperen din dempe mer enn godt nok, men den vil være stor i forhold til rene .22lr-dempere. Løpstykelsen er heller ikke noe problem; børsemakeren bare dreier ned løpet, og gjenger deretter for aktuell demper.

 

Jeg hadde en m64 som jeg fikk kappet til 50cm (Ja, jeg visste ikke at A hadde choke :oops: ). Monterte en billig demper med tilnærmet samme diameter som matchløpet, og det funket til mitt behov, men jeg prøvde den aldri på noe langt hold. Så solgte jeg den.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...