Jump to content

Kaliber 10 messing hylser..


Hedning

Recommended Posts

Er det noen her som vet om hvor jeg kan få tak i kaliber 10 messing hylser? Jeg har prøvd litt overalt, men finner ingen som har dem. Mente Magtec lagde dem før, men nå ser det ut til at de ikke gjør det lell.....

 

Trenger slike til en Winchester 1887 jeg har fått tak i. Kan bruke "nymotens" hylser, men messing hadde vært fint. Eller papp hylser.....

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Sendte de en mail, for jeg ville gjerne kjøpe 8,10,16,20,410 kaliber tom hylser, en av hver!

For ha i samlingen. Fikk svar, men:

 

"I would sell you singles, but the current government administration is prohibiting the export of fire arms and ammunition related items with out an export license that is cost prohibitive to me.

Unless you know a private party person here in the US that could send them to you, i cannot ship you any cartridges."

 

:( Kjenner ingen i USA!

Link to comment
Share on other sites

Ja, hagle hylser kan sendes fra usa. Baugen nå er at Buffalo arms ikke har messing i kaliber 10. Og Rocky Mountain er midlertidig ute av drift ettersom Dave eller hva han heter har vært utsatt for en ulykke. Men det begynner å bli en stund siden han fortalte det, så kanskje han er oppe og går igjen. Jeg fikk derimot plastikk hylser over atlanterene i kaliber 10, så helt uten patroner er jeg ikke. Men messing eller papp hadde vært å foretrekke. Plasten smelter og gjør repetering vanskelig.

 

Er det noen som noensinne har sett en oppskrift for å lage papp hylser selv?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...