Jump to content

Ombygging av Mauser03


Extreme

Recommended Posts

Har en mauser03 med ett par løp til!

han vurdert og kjøpe en TRG..men har nå bestemt meg for og heller bytte stokk, sette på tofot, lyddemper etc...vil ende opp med ett mer "skarpskytter" preg over den...men beholde løpene og låskassa...har ett løp i 7mm rem mag så kaliberet burde stå til "preget" på våpenet eg håper og oppnå! noen her som har tips til stokk/tofot for eks? som passer til det eg er ute etter på en Mauser03? :)

kikkerten er grei...der står en swarovski Z6i 5-30x50 så den beholder eg!

Link to comment
Share on other sites

M03 stokken er en integrert del av mekanismen og egner seg dårlig til radikale ombygginger etter mitt syn. Det finnes en Extreme utgave som har muligheter for tofot feste, men om dette kan ettermonteres på en standardutgave vet jeg ikke. Det finnes også kolbeforhøyer som kan ettermonteres på Extreme rifla etter hva jeg forstår. Hvis du tar kontakt med Norma som er importør så kan du sikkert finne ut av hva som kan gjøres med ditt våpen. Ellers er det ikke nødvendig at rifla ser "skikkelig tactical" ut for at den skal bli brukbar til langholdsskyting. M03 med sandsekk under forskjefte bør kunne gjøre en god jobb langt ut i terrenget. Er ikke det litt kult å skyte bra på lange hold med en vanlig jegerrigg da? Det finnes forøvrig også matchpiper i 300 Win mag til M03.

Link to comment
Share on other sites

M03 stokken er en integrert del av mekanismen og egner seg dårlig til radikale ombygginger etter mitt syn. Klart det går ann hvis det finnes andre skjefter å få tak i, men det er vel der ombyggingsprosjektet strander siden det er lite å bytte til.

Link to comment
Share on other sites

Vi får se om det dukker opp ettermarked stokker til M03, hvem vet. Ellers får vi vel være litt uenige om det er enklere eller vanskeligere å bygge om en M03 enn en rifle basert på låskasse a la M98, M700 m.m. Greit når vi har forskjellig syn på sakene, det dukker ofte opp interressante løsninger i meningsutvekslinger som ingen av partene hadde tenkt på på egen hånd :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sant nok.

 

Jeg tror ikke etterrmarkedet kommer til å få se så mange stokker til m03. Ikke for det at det ikke lar seg gjøre, men fordet at markedet er for lite.

Ellers er det nok lettere med en annen mekanisme, men en m03 mekanisme er bare skrudd fast i stokken den også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...