Jump to content

Rådyrbukk


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Var en tur ute og gikk med bikkjene her en kveld, da så jeg "sønn" til den bukken jeg skøyt i fjor som var mye omtalt på SL. Og, den er ihvertfall ikke mindre. Fy dæven for en bukk !!! Skal prøve og få tatt ett bilde av den og få lagt det ut her, for den er VIRKELIG flott. Og der har jeg jaktretten :D:D:D graahund

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Hvor mange poeng oppnådde den store bukken du skøyt i fjor? Husker jeg så bilde av den, og at den var veldig fin, var det rundt 160 poeng?

 

159,2 poeng ble det. Du spurte meg på Pm om hvordan den kunne bli bedømt med den ene gevirstanga løs. Jo det kan jeg forklare, når gevirstanga detter av setter den igjen ett avtrykk i skallen som passer nøyaktig med det motsatte i gevistanga. Drefor skal du aldri lime den på FØR du har fått bedømt geviret. Det sjekka jeg ut med en gang med taxidermist som er gevirdommer. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Spenende håper du får lagt ut/tatt bilde av den Graahund. Bukkejakta blir lissom noe helt annet når man har en stor bukk å jakte på. Man blir litt mer tolmodig når man sitter der. Lykke til med både kamera og rifla. Mvh Gordon.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Spenende håper du får lagt ut/tatt bilde av den Graahund. Bukkejakta blir lissom noe helt annet når man har en stor bukk å jakte på. Man blir litt mer tolmodig når man sitter der. Lykke til med både kamera og rifla. Mvh Gordon.

 

Takk for det, skal gjøre mitt beste. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...