Jump to content

Forlenge kolbe på M 98


erik Buås

Recommended Posts

Spørs hvilket skjefte det er og hva du vil oppnå. Lime på en bit tre m epoxylim fungerer veldig bra på et treskjefte. Det er lett å lage til en kloss og forme etter gammel profil på kolben. Det finnes også diverse kolbekapper med mulighet til justering av lengden som kan fungere på korte kolber. Det er ikke sikkert det blir en søm løs overgang mellom skjefte og kolbe med slikt.

Jeg tror du må presisere litt bedre hva du har og hvor du vil for å få best mulig hjelp.

Link to comment
Share on other sites

Ville revurdert å forlenge den så mye, om ikke den er utrolig kort i utgangspunktet.

Årsaken er at jeg tipper rekylen kommer til å bli ganske mye verre. Gjorde det for meg ihvertfall.

Jeg tilpassa rifla etter haglemål, og forlenget den 7 cm. Rekylen gikk fra behagelig til grom!

Grunnen til at jeg ønsket å forlenge den var at jeg fikk kikkerten i øyet på annenhvert skudd.

Løsningen ble for meg å montere lyddemper.

Link to comment
Share on other sites

Blir lydemper på meg også etter en stund, har levert inn Løpet slik at børsemakeren får gjenge opp løpet og borre nye hull for kikkert feste og lage ny sikring. har tenkt å bruke samme kolbe til å begynne med så jeg har tenkt å forlenge den og laget justerbar kolbe slik at kikkerten passer til meg :moresarcasm: ser fram til å sette den sammen igjen :sarcasm:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...