Jump to content

Markerigsflagg til blodspor


sindre.S.K

Recommended Posts

Driver og leter etter små plastikk vimpler som man kan markere et utlagt blodspor. Jeg har et snev av gullfisksyndromet og klare ikke og huske hvor sporet jeg la ut ligger når hunden går det. Og pelsen er en ekspert til og gå opp på to og ta overvær og finne gobiten med en gang. Når man bor på nordvest landet så er det ikke bare bare og beregne hvor vinden står dag for dag

Link to comment
Share on other sites

Merking av blodspor er et must. 100% nødvendig å vite hvor sporet går, hele tiden, slik at du får korrigert hunden, dersom nødvendig. Selv bruker jeg dette:

 

normal_P1070578.JPG

 

Helt vanlig klesklype, påknytt bånd. Enkelt å ta med, enkelt å se, billig, og enkelt å ta med seg igjen, etterhvert som dere går sporet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke glad i plast... ene og alene fordi det hender jeg ikke finner strimlene igjen og da blir de hengende der til evig tid :crazy:

 

Så jeg bruker heller markeringsbånd kjøpt på f.eks Felleskjøpet:

35b393e09c5d6bd42b2742df4b4e5dfd-image.jpeg

 

Det er laget i farget krepp-papir som er nedbrytbart i naturen. Tåler MYE mer enn vanlig krepp-papir.

 

1 rull med 75m, 20mm bredt.

 

Mer praktisk og miljøvennlig :)

 

Jeg kan gjerne ha en rull "til evig tid" fordi jeg pleier å bruke remsene om att og om att.

Link to comment
Share on other sites

Rullen koster forresten 30 kroner.

 

Jeg bruker disse selv og var innom felleskjøpet for å handle en ny rull for noen uker siden. Prisen er gått noe opp etter nyttår, mener den ligger i underkant av 50 kroner nå.

 

Dette er en veldig enkel og miljøvennlig løsning som fungerer utmerket til formålet. Slitesterkt er det også, det tåler all slags vær og mange gangers gjenbruk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...