Jump to content

picatinny skinne


magnumsize

Recommended Posts

Er det noen som vet om picatinny skinna som står på tikka t3 tactical, er en moa skinne...?

Etter og ha montert min Schmidt & Bender pmII på den, og skutt meg inn på 100m hadde jeg bare 90 klikk igjen. Hvor langt ut vil jeg komme med det..? Bruker 155gr lapua scenar ferdig ladet..

Flott forum håper noen kan svare på dette..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har funnet at Ken Farrel har MOA skinner til Tikka T3.

 

Jeg vurderer å kjøpe en 10 eller 20 MOA skinne derfra, men skjønner meg ikke helt på dette med klikk osv.

 

Jeg har en Zeiss Conquest 3-9x50 som jeg fant på nettet hadde 300 klikk begge retninger, og hvert klikk er 0,7 cm på 100 m eller 0,25" på 100 yards. Dette blir oppgitt til 208 cm (kvadratisk) justering på hundre meter. Altså en drøy meter opp og ned.

 

Kan jeg da skru meg inn på 100 meter selv om jeg kjøper 20 MOA basen?

Så vid jeg har forstått er 20 MOA 58 cm på 100m og da skulle jo dette gå fint, eller er jeg på villspor?

 

Og hvor langt ut kan jeg skru meg når det er 308 det er snakk om?

Jeg tenker at jeg etter å ha forandret siktepunktet 58 cm på 100 m har jeg rund 150 cm den andre veien. Det skulle vel tilsi 15 m på 1000 meter og da skulle jeg rekke helt dit hvis det skulle være ønskelig. Igjen, er jeg på villspor. Så i PCB at Lapua FMJ BT i 800 mps vil ha 12-13 meter dropp på 1000 meter og da skal jo det holde fint.

 

Hvis noen vil hjelpe meg på rett spor hvis disse tankene er helt gale blir jeg veldig takknemmelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...