Jump to content

Vekt M70 Featherweight pipe 30-06


Misima

Recommended Posts

Nei tror nok ikke dette er en featherweight. Det står "CLASSIC SPORTER" på den ene siden av pipa og "WINCHESTER® MODEL 70 CAL. 30-06 SPRG MADE IN NEW HAVEN CONN. U.S.A WINCHESTER PROOF STEEL" på den andre siden.

Løpet er ca 60 cm og ikke kappet. Jeg har ikke noe mulighet til å veie hele rifla, men er lakkert trestokk jeg har.

Jeg har planer om å sette på en boyd featherweight tommelhullstokk og vurdere og samtidig bytte pipe til en fetherweight.

Men hvis det er snakk om å tjene 100-200 gram ser jeg ikke poenget.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Classic sporter har 24" løp og mye kraftigere profil i kammer enden. Min .30-06 måler 14.76mm ved munning.

 

Classic featherweight har 22" løp og trapper ned til en mye slankere profil rett foran låsekassa.

Jeg har ett løst slikt løp i 6,5x55 liggende . Dette måler 14,2mm ved munning og veier 1 kg. (veid på kjøkkenvekta)

Link to comment
Share on other sites

Ja det var der jeg så det fantes featherweight piper, men han skrev "nøyaktig vektforskjell har jeg ikke her".

Så mulig jeg skal sende han en e-post å mase litt angående dette.

Det jeg hadde tjent mest på i forhold til vekt hadde kanskje vært å kjøpe 308 Win pipa. Jeg skal uansett ha demper på, og i siste utgave av jeger står det at minimum løpslengde for 308 Win er 41 mens for 30-06 er den 51. Jeg vil tro at jeg tjener litt vekt i å ha 10 cm kortere pipe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...