Jump to content

270 wsm


gordon

Recommended Posts

Sitter med en snikende mistanke om at det blir trangt... Løp mp sef byttes,- det må åpnes bolthode. Nytt kammer må brotsjes, magasin og tilbringer må modifiseres+++.

Hvis du ikke er langt over garderobe-grensen ville jeg vurdert en kombinasjon av et salg og et kjøp :?

Dette høres ut som en ide sm kan komme til å koste mer enn det smaker. Det kommer selvfølgelig an på hvor godt det smaker...

Link to comment
Share on other sites

iden kommer av at jeg sitter her med 14 rifler og vil prøve noe nytt. å skal jeg selge for å kjøpe nytt. må jeg selge så mange at det nye våpnet blir nr 6 på våpenkorte. ren skjær voldtekt. ønske er egentlig å kjøpe ein blaser, men selger ikke 8 sakoer for å kjøpe lego.

Link to comment
Share on other sites

har to sako 75 finnlight, den ene i 243 og den andre i 300wsm. wsm'en har ei breiere kasse breiere magasin og en god del grøvere sluttstykke men kassene og sluttstykkene er like lange!!

tviler sterkt på at det er unnagjort i ei håndvending å få bygd det om så stutt-tjukken passer i 243kassa di!

 

diameteren på selve bolten er 16mm på 243 og 17,5mm på wsm'n

bredden på magasinet innvendig er 22,7 på 243 og 25,7 på wsm

bredde på de to nedre låsklakkene på bolten er 21,45mm på 243 og 22,75mm på wsm

 

konklusjonen er vel enkelt og greitt at wsm-kassa er en del breiere enn 243-kassa!!

Link to comment
Share on other sites

Takker for det A.M.

ser at du har samme diameter på 300wsm sluttstykket som jeg har til en 7mm rem mag.

magasinet er nok ikke noe problem. for det passer greit med 3 stykk 375 hylser.

må vel kansje klare meg med det jeg har da. er du fornøyd med 300 wsmen? er rekylen omtrent som ein 30 06?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...