Jump to content

Kikkertringer til Anschütz .22 lr


ko-stens

Recommended Posts

Må ha høyere ringer på min Anschütz 1416 salongrifle da objektivet på det nye (Sightron SII 4-16x42AO - objektivet var visst større enn jeg trodde) tar nedi basen til det bakre jernsiktet (har fjernet skuret, men må jo ha vinkelsliper om jeg skal komme lavere, og det er høyst uaktuelt!). Ser det er to typer, 11 mm og 3/8". Har ikke målt bredden på min, men det er vel 11 mm etter hva jeg har lest meg til.

 

Men lurer på hva slags kvalitet jeg trenger. Er jo en jungel der ute. Titter på Ebay blant annet, og der får man jo ringer helt ned i fem amerikanske rubler, pluss en femmer i frakt, altså bare en sekstilapp. Det er jo utrolig billig, men er det noe å ha? Hvor nøye er det egentlig med ringer til salongrifle? Vi snakker jo ikke akkurat om noe rekylmonster her!

 

Tipper Leupold sine Rimfireringer er mye bedre, men så koster de jammen over fem hundre og. Er det noe poeng i å kjøpe de? På Midway finner en også alt mulig fra en drøy hundrelapp og oppover.

 

Vil jo helst slippe så billig unna som mulig, men...

 

Et annet spørsmål. Ser det er noe som heter Dovetail. Hva er det? "Duehale"!? Er vel sikkert det samme som jeg har lest, svalehale, men blir jo ikke akkurat klokere av den grunn! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...