Jump to content

Field ladninger for 22 Hornet.


.30 Herrett

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Jeg benytter 7,2grains N-110 og Partizan 55grains fmj kule. Jeg oppnår normalt ikke riktig det antallet treff som C.Patron i Field øvelsene, men det kan jeg med meget stor sikkerhet si ikke har noe med våpen eller ammo å gjøre :shock:

 

Jeg har ikke opplevd problemer med å få bukkene til å velte, det største problemet er å få dem til å stå i ro lenge nok til at jeg rekker å trekke av :mrgreen:

 

Håper du finner en ladning du blir fornøyd med, og så ser jeg frem til å sees igjen på nordisk mesterskap i juni. Ja du har vel husket å melde deg på? Regner med du og skal skyte alle øvelser i år også.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke en slik mantling slite uforholdsmessig mye på løpet?

 

Det er en mulighet som jeg har vært inne på, mer trening :?

Det er så usannsynlig at det vil fungere at jeg har latt være, men jeg begynner å helle litt mot å prøve det også :shock:

Link to comment
Share on other sites

De hornet løpa jeg har vært borti, har passe kort friflukt, til at kula kan settes i bommene. Det har uten unntak for meg gitt svært bra presisjon. 1" på 100 har vært resultatet. Eneste gang jeg hadde problem med hornet, var under VM i Finland i 98, da måtte jeg låne ammo med tyngre kule, for å velte bukken. Den ammoen spredde over mye mer enn hele figuren :evil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...