Jump to content

V Bernadelli Gardone VT


jokke med kniven

Recommended Posts

Vanskelig å si uten å ha set hagla, men den tåler garantert ikke bruk av stål/hd hagl, vis den

er i forsvarlig stand kan du bruke vismut. Få en børsemakker til å se på hagla så er du på

den sikre siden, har forresten selv ei baikal s/s fra sluten på 70 tallet, bruker den en sjelden

gang men aldri med stål/hd patroner.

Link to comment
Share on other sites

takk for svar.

 

skal ta den med å hørre.

skal hovesaklig bare jakte med rifle, men ettersom jeg arvet den så er det jo litt kjekt å ha ei hagle. for hørre med Hommersåg våpen om det er noe jeg kan bruke eller om den burde vært på museum. Må nol få bygd om stokken litt hvis jeg skal bruke den, så må nok vurdere hvor mye jeg vil legge i det.

 

disse vismut skuddene, hva er det slags type? er de mye dyrere enn stål?

Link to comment
Share on other sites

Vismut er en del dyrere en stål, men du kan også sansynligvis bruke fiochi tundra som

er laddet med seige og myke tungstenhagl. Disse koster fra 17kr pr skudd og opp, stål

til jakt er etter min mening ikke noe godt valg, samme med tinn og zink. Tungsten matrix

har også myke hagl og kan kanskje brukes, de har ca samme egenvekt som bly, vismut

og tundra har egenvekt på 9,5 men vismut har sprøe hagl og er ikke så godt egnet på hardskutt

vilt. Stål har vel egenvekt på rundt 7 tror jeg og zink og tinn er enda letere, men som sagt hør

med en børsis før du skyter med hagla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...