Jump to content

hjelp til riflevalg


mittiblinken

åssen rifle skal jeg ta  

37 members have voted

  1. 1. åssen rifle skal jeg ta

    • sako 85 varmint laminat stainless
      5
    • sako 85 hunter
      7
    • tikka t3 tactical
      3
    • sauer 202 classic
      17
    • noe annet
      5


Recommended Posts

hei i går kom den grå konvolutten fra politistasjonen om att våpensøknaden på .308win var innvilget. så da mangler det bare å bestemme seg.

 

rifla kommer til å bli brukt mye til koseskyting, mengdetrening men den kommer også til å leve ett liv som jaktbørse. den kommer til å få prøve seg på alt fra rev, rådyr, hjort og elg kanskje en rein eller hvis sjansen byr seg.

skal ikke se bort ifra att den kommer til å få prøve seg på laaange hold også.

 

det som det perr i dag står imellom er. heller litt mot den første

 

sako 85 varmint laminat stainless

sako 85 hunter

tikka t3 tactical

sauer 202 classic

 

når det gjelder vekt så har ikke jeg noe stort problem med det. vill heller bære med meg noen hundre gram ekstra for å ha ei børse som jeg gleder meg til å ta med ut i skogen hver helg.

 

er litt opptatt av kvalitetsfølelsen å kjenne att du holder noe i henda som kommer til å vare lenge.

er ikke av de som kjøper ei billigbørse i starten. jeg klemmer til å kjøper ett kvalitetsjern med en gang.

 

er åpen for andre forslag til rifler.

 

takker for svar.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

jeg vil også kjenne at det er ei kvalitets børse jeg har mellom henda,kan godt kjennes kostbar ut selv om den egentlig ikke er det..da må jeg si at jeg ble litt skuffet da jeg holdt den nye 85en..virka litt billig liksom,ville sagt max pris 8-9000,men den er jo langt dyrere.da ville jeg heller valgt tikka t3,selv om jeg er gammel sako mann.mener tikka er mer verd pengene.bedre å kjøpe litt dyrere kikkert.xxl har pakke tilbud på diverse tikka med toppkvalitet sikter til rundt 15000.det er hva en 85 koster uten kikkert :!: ellers er jo steyr og sauer flotte men dyre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil selvsagt anbefale det jeg har selv, en Sauer.

Veldig god presisjon, godt rekylopptak, god balanse i børsa, nydelig avtrekk, lekende lett ladegrep, og meget enkelt å skifte kaliber. Har 30-06 nå, og 9,3 pipe underveis.

 

Ellers har jeg hørt så mye godt om Howa, at jeg har bestilt meg en Howa 1500, i rustfri, cal 308, som jeg har tenkt å bruke som treningsbørse til dattra, litt ettersøk, og ellers til bruk i skjærgården på f.eks kobbe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...