Jump to content

Bytting av kaliber.


ålebyen

Recommended Posts

Sånn det er no så har eg stående i skape.

brno 22 salong med demper

remington 223 varmint med demper og to-fot

m67 6,5*55 som eg holder på og bygge om litt. to-fot og demper skal på denne også

brno 308 to-fot og demper

 

Den siste rifla er en m98 30-06 som eg tenkete eg skulle bygge om til noe grovere, men sånn det er no så er eg usikker på hva eg burde bygge den om til. Har dere noen gode forslag til meg.

Link to comment
Share on other sites

Nytt løp sef. Utvide støtbunn i sluttstykke litt så er det strengt tatt bare å skyte. :)

Når du har gjort dette så melder sef lysten til videre ombygning seg :)

Minuset er at det er ikke helt enkelt å skaffe ammo, men det er ikke umulig. Det beste er vel hjemmelading. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Alle trenger en 30-06. Pipa er det siste jeg ville byttet på en m98, først bør du se på de andre tingene som gjør en bra jaktmauser. Er stokken slik du vil ha den, er hevarmen optimal ift kikkertokular, er du fornøyd med avtrekk og sikring, er låskassen rett, og står skruehullene til kikkertmontasjen på linje? Når alt dette stemmer, kan turen heller komme til pipa.

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale 338 Winmag.

De skal kunne gå rett i kassa uten særlige ombygging.

 

Men isteden for å starte med et nytt ombyggingsprosjekt på M98, ville jeg heller kjøpt noe annet brukt, eller billig nytt som Remington 700 eller Savage.

De blir ofte dyrt å starte på et slikt prosjekt før man blir fornøyd.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...