Jump to content

CZ 75 SP-01 shadow som første pistol


Kåre

Recommended Posts

Da var det snart pistol kjøpe tid og heller enn å kjøpe 2 våpen så ser jeg muligheten på ett våpen som tar 9mm og 22lr. Som dere sikkert har sjønnt så ligger øyet på en CZ 75 SP-01 Shadow (huff så langt navn) med "KADET" adapter for 22lr, men det er noe jeg lurer på.

 

1. hvordan er avtrekket på en CZ 75 SP-01 shadow (dårlig / middels / bra / veldig bra) ?

 

2. hvor god pressisjon kan jeg forvente av våpenet (treffer jeg 10'eren konstant på 25m om jeg gjør jobben min) ?

 

3. fungerer KADET adapteren 100% eller er den plaget med feilmating og dårlig pressisjon?

 

4. Vil jeg få problemer med å anskaffe en .45 ACP pistol senere for militær felt ?

Link to comment
Share on other sites

1. avtrekket er meget bra ut av boksen. du kan sette inn en 13lbs slagfjær som gjør det enda bedre.

 

2. Våpenet er presist. den er mer presist enn meg og jeg klarer å holde meg innenfor 9ern.

 

3. kadett settet er mer egent til mengdetrening til foreksempel praktisk skyting. investert heller i en god .22lr pistol. koster like mye som en buckmark eller en ruger som gir mer for pengene enn kadettsettet.

 

4. hvis du får nok aktivitet i militærfelt og hurtig militær. 10 starter så kan du anskaffe reservepistol militærfelt.

Link to comment
Share on other sites

Hei og god jul!

 

1. Min shadow er per i dag helt original når det kommer til avtrekket. SA er veldig bra, DA er litt tungt i begynnelsen av draget. Ikke at det er dårlig, men kan potensielt bli bedre. Prøvde avtrekket til en på banen som har byttet fjærer, og avtrekket vare betydelig bedre. Har også hørt at konkurransehammeren til CZ skal gjøre avtrekket ytterligere bedre. Jeg har kjøpt ny hammer og fjær og håper å få satt det inn i løpet av jula. Tror nok du vil bli godt fornøyd med avtrekket. Men som med alle våpenkjøp, ta det i hendene og kjenn selv hvordan du syntes det føles. Avtrekket blir nok også litt bedre etter en tusen-totusen skudd. Og det går jo fort :D

 

2. Det er presist. Testskytingen som fabrikken har gjort med min viser at det avviker 34mm i treffpunktet på fem skudd på 25m. Mer enn bra nok!

 

3. Enig med Klatrechris. Kjøp et eget våpen til presisjonstrening i 22LR. Kjøper du en topp i 22 så har jeg hørt at det kan låse deg for kjøp av en separat 22 senere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...