Jump to content

Rifleklubber i Oslo


Motörhead

Recommended Posts

Hei.

 

Finnes det noen klubber i Oslo som driver med rifleskyting?

 

Og holder det med gjennomgått nybegynnerkurs på pistol for å bli medlem i slike klubber?

(Om jeg skal henvende meg for nybegynnerkurs eller gå rett på påmelding)

 

Jeg begynner å bli mer og mer interessert i pistolskyting en måned inne i halvårsperioden, når man ser stor forbedring for hver trening, men det er også noe i meg som klør etter å skyte langdistanse med rifle i tillegg.

 

Så hvorfor ikke begynne med begge verdenene :)

Jeg liker jo å utfordre meg selv på luftgevær så jeg tror rifleskyting også ville vært noe for meg.

 

Og et spørsmål til mens vi først er inne på rifle, som kanskje kan virke litt dumt. Men er greit å spørre en gang for mye.

Om jeg tar jegerprøven senere og jeg allerede har konkurranserifler i våpenskapet;

Kan disse benyttes i jaktsammenheng? Sett at de er i eksempelvis .308 kaliber, men ervervet på konkurransegrunnlag.

Og vil rifler jeg tidligere har ervervet for klubbsammenheng stå i veien for en eventuell rifle i samme kaliber for jakt?

Om de har totalt forskjellige egenskaper.

Link to comment
Share on other sites

Heisann,

 

Pistol kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.

 

Men ved Rifleskyting, har du tenkt deg hvordan skyting du vil drive med? Felt/Baneskyting i DFS, Jaktfelt/bane i NJFF, Miniatyr i NSF/ISSF, Silluett, svartkrutt... OSV

 

er nok av rifle grupper der ute:p

 

i tråden http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=31&t=15835 så er det en liste over skytebaner i Norge, kansje den kan være behjelpelig

Link to comment
Share on other sites

med tanke på ren baneskyting så er nok DFS tingen, der er det godkjent bruk av 22. 6,5 og 3006 og 308. (catch me if i am wrong :twisted: )

 

langhold så er det jo kansje benchrest, eller DFS Felt som er tingen.

du kan jo lese litt i de forskjellige kammerene og se om det er noe som matcher dine interesser!

 

Med fare for å reklamere litt mye med DFS så er det et veldig allsidig program! og jæskla arti:p

 

av klubber i oslo innenfor DFS så er det vel Oslo Østre og Nordstrand som er de største (og beste?!?!?)

 

men hvis du vil reise litt så er du hjertelig velkommen i Norges beste lag! 8)

BLAKER

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...