Jump to content

beretta urika 20/76?


espenlangnes

Recommended Posts

Hei.

 

Våpenet er i seg selv et greit våpen, OK og skyte med mener jeg, men han som har den i laget sverger til Beretta Urika.

8500,- Er vel kansje noe drøy pris for et sånt våpen, men det koster det markede vil betale.

Driftsikkert er det og Tiuren detter som en sekk så hvis du liker våpenet så bare kjøp.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

8500,- er en meget bra pris for en Urika, kan ikke skjønne annet. Kostet jo over 10.000 for 8-10 år siden i kaliber 12/76. Jeg likte Urika veldig godt, bra våpen. Må trene endel for å få dreperten til å sitte, det er annerledes å skyte enn med vanlige hagler.

Du kan trygt jakte tiur og det meste med 20/76. Prestasjonene er ikke nevneverdig annerledes, bare færre hagl. Med moderne heavy-ammo så duger det lenge.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Har en slik selv. Kjøpte den hos J&F i fjor for 4 500,- (stygg munning pga varme for å løsne choken - derfor rimelig pris). Den er fra 2002. Lett og hendig. Har i grunn bare godord å si om den. Jeg kjøpte den og shimset om til links og snudde sikringen. Totalt uten trening traff jeg det jeg skulle i høst, så den passer nok ganske bra.

 

Om den smeller absolutt alt, vet jeg ikke, siden jeg bare skjøt ca 60 skudd i hele fjor. 50 i februar og maks 10 på duejakt og skogsfugljakt. Den virker i hvert fall både robust og halvveis stilig på samme tid. Stilig, til tross for at jeg haaater halvautohagler. Null sjarm og null vil-ha-følelse! Kjøpte den først og fremst for at den kunne shimses til links. Måtte melde overgang til det, og da ville jeg se om jeg fikk det til før jeg evt snudde tilbake. Det er litt verre med en links o/u, feks. Men, børsa virker trofast og bra den, så da ender vel frøkna i heimen med den etter hvert. Må bare kappe kolba litt...

 

Ellers har jeg blitt glad i kal 20. Hagla virker lettere og nettere og mer hendig på grunn av det. Den forrige hagla var 20/76 og, en Fabarm o/u, som jeg kjøpte fordi jeg hadde lyst på noe annet enn 12. Derfor var jeg ikke i tvil når denne Berettaen dukket opp.

 

Så til tross for at jeg ikke liker halvautohagler, angrer jeg ikke på kjøpet. :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...