Jump to content

Hylser til 356 Winchester?


rp15oryx

Recommended Posts

Dei er vortne dyre no, tykkjer eg. Tynne i tuten er dei og, reknar med at lottane mine kjem til å sprikka i tur og orden snart. Eg fyrer forsiktig når eg kan, og krympar minst mogeleg. Moropatroner ladar eg med revolvarkuler og N-110 i ekspanderte 308-hylser (ja, eg veit det ikkje er anbefalt). Funksjonering er ikkje perfekt, men god nok til billeg trening. Uansett vil eg få bruk for nye hylser i løpet av vinteren. Forslag til sourcing av hylser?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har selv hatt en Winchester 94 AE i .356 Win. Den ble dessverre solgt i et svakt øyeblikk... :oops:

 

Når det gjelder hylser for din .356 Win, så har du ikke så veldig mange valgmuligheter.

 

Det aller enkleste er naturligvis bare å akseptere prisen for nye .356 Win hylser.

Tond Alvestad(Hjemmelading.no) skaffer disse, det samme gjør Midway Norge.

 

Tidligere da jeg ladet .356 Win, var Winchester sine hylser i perioder vanskelig å få tak i, siden produksjonen kun foregikk et par ganger i året.

Dette har naturligvis med den forholdsvis lave etterspørselen å gjøre.

Nå virker det derimot som om at .356 Win hylsene har en jevnere tilgjengelighet.

 

I mine verste bøylerifle-år var jeg i kontakt med likesinnede i både inn- og utland.

En av de kanskje mest kjente, er bøylerifle-entusiasten Paco Kelly,

http://www.leverguns.com

Han kunne fortelle at han brukte en .356 Win variant før Winchester selv lanserte sin .356 Win.

Paco har i mange år vært begeistet for .357 Magnum patronen, både i revolvere og bøylerifler.

Ved å necke ned .444 Marlin hylser til å passe for .358 kuler, laget han sin egen .356 Win variant

 

Vurderer du å prøve det samme, så vil jeg anbefale deg å først necke .444 Marlin hylsene i en .416 die. Dette for å unngå at hylsehelsene blir "krøllete" eller på andre måter ødelagt.

Om .444 Marlin hylser er billigere eller lettere tilgjengelig sammenlignet med .356 Win hylser aner jeg ikke.

Mitt poeng her er bare at de lar seg omforme, med en liten egeninnsats.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...