holestol Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Todelt belte for praktisk skyting finnes det noen av på markedet. Kontakten mellom beltene (viktig) utgjøres av velcro kroker og matte. Det er viktig å være oppmerksom på at velcro krokene bør ikke være på innerbeltet da disse setter seg fast i alt stoff det kommer i kontakt med (genser, bilteskk, møbler etc) og kan skade disse. Pass på at velcro krokene sitter på innsiden av ytterbeltet, dette settes normalt på sammen med hylster etc først på skytebanen. Innerbeltet settes oftes på hjemme. Kjøpet et praktisk belte hos en nettbutikk i Rogalandsdistriktet. Dette returnerte jeg etter å ha funnet ut at krokene satt på innerbeltet. Butikken ble sur og klasket på et 10% returgebyr selv om dette ikke var oppgitt i kjøps/leveranse betingelsene. Dårlig service! \bom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Kjøpet et praktisk belte hos en nettbutikk i Rogalandsdistriktet. Dette returnerte jeg etter å ha funnet ut at krokene satt på innerbeltet. Butikken ble sur og klasket på et 10% returgebyr selv om dette ikke var oppgitt i kjøps/leveranse betingelsene. Dårlig service! \bom Dårlig service og i strid med norsk lov. Ved fjernsalg har man 14 dagers returrett hvis butikken har sendt med betingelsene/utdrag fra loven, og de har IKKE anledning til å ta gebyr eller kreve penger for frakten ut til kunden! Midway Norge er like som den butikken du har erfaringer fra. De føler deres regler står over Norsk lov og at de kan velge og vrake i hvilke lover og forskrifter de vil følge.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Savage Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Midway Norge er like som den butikken du har erfaringer fra. De føler deres regler står over Norsk lov og at de kan velge og vrake i hvilke lover og forskrifter de vil følge.... Sporer litt av her, men jeg vil bare si at er det en plass jeg har fått kjempeservice hos ved reklamasjoner eller "feilkjøp", så er det Midway. Byttet varer eller pengene tilbake. Bruker de mye. Men sånn er det vel overalt. Man gjør seg forskjellige erfaringer! Ellers virker betraktningene til trådstarter fornuftige! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilAR Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 ..er det en plass jeg har fått kjempeservice hos ved reklamasjoner eller "feilkjøp", så er det Midway. Byttet varer eller pengene tilbake. Den samme erfaringen har jeg med Midway. Har aldri hatt noe nevneverdig problem med de, det eneste må være dårlig tilbakemelding ved bestilling av varer som blir restet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Har ikke prøvd å sende noe tilbake men mitt problem er med kjøpsbetingelsene deres. Punkt 3 sier: "3. Legg ved en kopi av fakturaen/pakkseddelen, samt en kort beskrivelse av hva returen skyldes. Hvis returen ikke skyldes feilekspedering eller reklamasjon vil kunden bli belastet med utsendelsesporto samt et håndteringsgebyr på kr. 60,-" Og dette bryter med norske lover og forskrifter! Og de er ikke villig til å endre det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolldeig Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Jeg retunerte en vare på angrefrist derfra og jammen kom beløpet uten frakt prisen tilbake. Sendte da mail og opplyste om at dette var lovstridig og henviste til angrl. Bad de så retunere fraktgebyret. Skal bli spennende å se hva de svarer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noveske Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Hvis det ikke er noe fysisk feil med varen har du ikke rett på tilbakebetaling av returkostnader til selgeren. Og det er ikke gebyr å ta betalt for frakt, det er en faktisk kostnad som bæres av kjøper ved fjernsalg. Ref. Angrerettloven §15 http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?do ... tml#map004 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Hvis det ikke er noe fysisk feil med varen har du ikke rett på tilbakebetaling av returkostnader til selgeren.Og det er ikke gebyr å ta betalt for frakt, det er en faktisk kostnad som bæres av kjøper ved fjernsalg. Det kommer ann på bestillingsmåte. Er den bestilt via telefon har kjøper krav på å få dekket returporto. ved internett må kjøper dekke retur. hvis jeg feks kjøper via fjernsalg en dings fra deg og betaler 400kr pluss 50kr i frakt, og deretter finner ut at jeg ønsker å returnere den under angrefristen, må jeg selv dekke portoen ned. Men jeg skal ha tilbakebetalt 450. Dette har det vært ørten dommer på og er ikke noe tvilsspørsmål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolldeig Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Fikk svar nå. De beklaget og skulle betale fraktkostnaden. Siden skulle også oppdateres så de lovstridige kjøpsbetingelsene ble slettet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noveske Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Den er helt klar Cardinal, men "telefonsalg" forstås ikke som bestilling over telefon. Oppsøkende salg via telefon er en annen sak, da skal returkostnad dekkes av selger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.