Jump to content

Nightforce


jegerjon

Recommended Posts

God kveld kammerfolk

 

Sitter her og kikker litt på ny kikkert,og lurte da på om noen her har kjennskap til Nightforce kikkerter generellt og spesiellt denne: NIGHTFORCE NXS 3,5-15x56 CM

Jeg ser den har livstidsgaranti så går jo da ut i fra at kvaliteten bør være god?

 

er ellers optikken god,kan det sammenlignes med kikkerter til zeiss/S&B i samme prisklasse.

 

kommer til å brukes i hovedsak til smyg-jakt,så viktig at den er lyssterk i skumringstimene.

kunne også tenke meg å prøve meg på litt langholdsskyting,og da er det fristende med Mil-dot retikkel,hvordan er det på jakt,funker det greit eller blir det for ``mye`` dill ved kjappe skuddsituasjoner. selvsagt blir det litt individuellt,men prøver uansett.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg har en NF 3,5x15x56 og jeg satt med den kikkerten og en Zeiss V 3x12x56 og sammenlignet dem optisk i skumring her enn kveld.

 

Min konklusjon av prosjektet:

 

Zeiss er klarer, korset sees lenger (uten lys) og den ga 20min lenger mulighet for skudd i skumring.

 

NF er nesten like klar ,bedre justerings hjul, tåler mere, imponerte i skumring og NP-R2 m/lys er supert.

 

Jeg kommer personelig aldri til og kjøpe Zeiss etter denne testen fordi det 20 min lengre skytelyset Zeiss`n gir er i grenseland av hva jeg mener er forsvarlig og skyte i, med tanke på evt ettersøk.

 

Så jeg blir nok NF entusiast så lenge prisen forholder seg likt i forhold til Zeiss.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...