Jump to content

Benelli Argo


putte

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg sitter med en godkjent søknad på halvauto jaktrifle og lurer på om Benelli Argo er noe å overveie. Så jeg er interessert i hva folk som eier eller har skutt med denne rifla mener om den, gjerne vurdert opp mot Browning BAR som vel er det mest sannsynlige alternativet. Har skutt litt med en BAR uten å få godfølelsen...

 

Hvordan er avtrekk, presisjon, driftsikkerhet osv på Benellien i forhold til BAR-en.

 

(Og jeg følger med på tråden om BAR, i tilfelle noen lurer :-))

Link to comment
Share on other sites

Lette og smekre våpen, men du vil veldig sannsynlig får problemer med veksling dersom du vil ha lyddemper på den.

 

Det er et poeng, men jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å ha demper på den. Jeg kommer neppe til å montere demper på ei børse jeg har tenkt å gå mye med før man får lov til å ha løpslengde på 40 cm eller kortere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jaktet med Bar i mange år og er kjempefornøyd men jeg har skutt mye med Argo også og sammenlignet disse . Jeg ønsket noe med mere futt enn 9,3 og på grunn av at 338 WM er min favoritt ble det Browning. Liker du Argo'n med de kalibre de har så kjøp den ! . Det er et meget bra våpen i mine øyne , går vanvittig bra (30-06), smekker og fin og har god balanse . Benelli kan halvauto så fungsjonsfeil får du ikke om du ikke har noen skader på hylse . Et stort pluss på denne er demont. for puss :!: genialt system :D

Liker du denne tror jeg ikke du blir skuffet :D

Link to comment
Share on other sites

Takk shooter 2!

 

Jeg starter halvautokarriæren i .308, så slik sett er det vel få begrensninger i utvalget. Lader ikke for tida og foretrekker derfor god tilgang på ferdigammo til en nogenlunde rimelig penge :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Juhu!

 

Da kom det en Benelli Argo Comfortech i 308 ramlende inn døra. Med skinne og et par QRW-ringer. Tror jeg skal en tur på banen i helga og teste litt. De åpne siktene virker bra, så det er mulig at denne vil bli brukt endel uten optikk.

 

Har plukka den opp og ned et par ganger, og må si meg enig med nielsa i at det er et intelligent laget våpen. Jeg må visst ta et oppgjør med mine fordommer mot italienske produkter og ingeniørkunst :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...