Jump to content

Trenger hjelp med valg av hagle. Browning/beretta


kjuliussen

Recommended Posts

Hei.

Vurderer å kjøpe meg ei ny hagle. Vil da kjøpe en skikkelig hagle.

Har tittet endel på Browning Cynergy. Både i synth stokk og tre. Synes trestokken var overlegen med tanke på hvordan hagla lå etter jeg heiv den opp til kinnet.

Så der faller nok valget på tre.

Men hva er forskjellen på Cynergy og 525/625?

 

Når det kommer til Beretta har jeg ingen formeninger.

 

Jakta jeg driver med er sjøfugl, gås/ender. Noe skogsfugl/rype og rådyr

Grunnen til at jeg vil ha ei dyrere hagle er at jeg tror man skyter bedre hvis hagla føles veldig komfortabel.

Har en Lincoln premier idag som er tillpasset meg. skyter greit. Men når man tar tak i ei browing cynergy og den føles mer komfortabel enn lincoln min og den er ikke tilpasset meg engang.

 

Det finnes sikkert mange alternativer, men nå føler jeg mest for Browning.

Link to comment
Share on other sites

Cynergyen er lavere og smekrere i låskassen og har ett raskere og mer direkte avtrekk. Knall børser og skyte med.

Hvem forhandler skal du kjøpe den av? Og har han isåfall egen børsemaker som kan ta seg av evnt problemer?

Nordskog hadde jeg ihvertfall holdt meg langt unna. Dem er den direkte årsakt til at jeg solgte cynergyen min og har holdt meg unna Browning etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Kolben sprakk på den. Ifra avtrekker bøylen og rundt kolbe halsen. Ble bare limt og det brukte dem litt over 2 måneder på å få til. Fikk igjen børsa med skikkelige merker i kolben og bulk i løpet. Og det var etter at de sa den ferdig i nesten 2 måneder. Så nordskog anbefaler jeg virkelig ikke. Men cynergyen er fantastisk å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...