Jump to content

Montasjer for Kahles helia 2,5-10x50 på steyr scout.....


martinJ

Recommended Posts

Da var nykikkerten montert på scouten, men fikk kun tak i warne ultra high montsjer, så det er endel luft, high ble altfor lav i de fleste fabrikat med butler kreek på, er det noen som vet hvor det går an få tak noe imellom?? har lett her og der, men finner lite.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Swarovski PV 3-12x50 i Recknagel SSK-II montasje på min Scout. Det ser slik ut:

p1000978u.jpg

p1000976.jpg

 

Tror den skal gi klaring nok til Butler Creeks, men jeg måtte file av de originale linsehettene på ene siden for å få plass. Regner med at kikkerten din ikke er veldig forskjellig i dimensjoner fra min.

Link to comment
Share on other sites

Ragnar Hansen importerer dem. Koster 1.600-1.700kr. Nydelig montasje med hurtigkobling, men OBS! Sørg for at settskruene for sidestilling av bakre ring er tightet godt opp. Sjekk forøvrig med online-katalogen til Recknagel for å finne riktig høyde. De leveres med 15mm og 20mm ringhøyde, jeg har 15mm.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Låner denne tråden litt...

Hvordan ble det med lavest mulig montasjer for Kahles Helia C 2.5-10x50 på scouten tro? Lurer litt på samme sikte på en scout, men også "lillebroren" 1.5-6. Kahles har vel litt halvstore okularer (43mm tror jeg). Kan det bli litt trangt ift. hevarm når et slikt sikte med 42 mm objektiv legges så lavt at det bare såvidt blir plass til en butler creek imellom objektivet og skinna? Regner vel egentlig med at det ikke er noe problem da det tross alt er en skinne imellom der, og scouten har vel ikke veldig høyt boltløft.

(Egentlig kunne jeg tenke meg et Zeiss victory 2.5-10x42 eller tilsvarende Swaro, men har ikke noe slikt for hånden og ser på Kahles).

 

Et annet spørsål er hevekolben som er på Scout Elite. Er dette noe som kan ettermonteres av hvermansen på en vanlig scout, om en finner ut at noe slikt er kjekt etter at børsa er kjøpt? Eller er det noe som krever litt tilpasning? Det kan jo se ut som om mekanismen settes inn i stedet for det innfelte stykket som er på kolben på scouten...

Link to comment
Share on other sites

Scouten er mest beregna på mindre kikkerter og grunnet den lange skinna får du aldri montert 42-50 kikkerter like lavt som på mer konvensjonelle rifler der løpet ligger åpent fra låskassa og frem. Min er ren småvilt rifle og jeg har nå en x56 på, blir høyt, men funker fint da kolben er justerbar, og det besvarer vel ditt andre spørsmål, justerbart kinnstykke/kolbekappe kan ettermonteres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...