Jump to content

Redusert ladning 7mm Rem Mag


gundergerson

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en liten og lett ettskuddsrifle i 7mm Rem. Mag., og kunne tenke meg å bruke denne til elgjakt. Men jeg synes rifla smeller og sparker unødvendig mye, og kunne derfor tenkt meg patroner med redusert ladning til den. Noe midt mellom .30-06 og .270.

1) Finnes slike patroner i handelen?

2) Er det mulig å lade slike selv?

3) Er det mulig at en annen lader for meg og jeg kjøper dem av vedkommende?

4) Er det risikabelt i tilfellet?

 

mvh gundergerson

 

PS. Jeg går utfra at det ikke er særlig klokt å trekke ut kulene, tømme ut litt krutt, banke inn kulene igjen og så gå på banen for å ta skyteprøven?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har en liten og lett ettskuddsrifle i 7mm Rem. Mag., og kunne tenke meg å bruke denne til elgjakt. Men jeg synes rifla smeller og sparker unødvendig mye, og kunne derfor tenkt meg patroner med redusert ladning til den. Noe midt mellom .30-06 og .270.

1) Finnes slike patroner i handelen?

2) Er det mulig å lade slike selv?

3) Er det mulig at en annen lader for meg og jeg kjøper dem av vedkommende?

4) Er det risikabelt i tilfellet?

 

mvh gundergerson

 

PS. Jeg går utfra at det ikke er særlig klokt å trekke ut kulene, tømme ut litt krutt, banke inn kulene igjen og så gå på banen for å ta skyteprøven?

 

Hei.

 

Skal svar på de punkter jeg kan.

1) Ja remington har noen slike patroner. Vet ikke om de blir solgt i norge eller om de blir laget til 7mm rem mag.(De blir laget til de fleste magnum patroner så det er rart hvis de ikke blir det til 7mm rem mag også)

2) Ja du kan lad ned en 7mm rem mag mye men ikke bruk saktebrennende krutt men det raskeste ambefalte krutt i lade dataene du bruker. Ladeboken og vithavouri sine lade sider er gode steder og leite.

3) Du kan få noen til å lade for deg. Men det beste er å få noen du kjenner godt til å gjøre det. Ville ikke stolt på noen jeg ikke kjenner til og lade patroner til meg.

4) Hvis den som lader patronen ikke gjør en god jobb kan det bli farligepatroner og du ender i beste tilfelle med ødelagt våpen.

 

Du må IKKE finne på og trekke ut kuler av ferdigammo og bare tømme ut litt krutt det kan få uante resultater.

 

Uansett lykketil. Hvis du bor i området(Toten) Kan jeg hjelpe deg med og lade noen patroner og bli med og testskyte.(jeg står for skytinga) Har ladet til noen før og gir ikke fra med ammo som ikke er testet i den børsa de skal skytes i selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...