Jump to content

beartooth`s kolbeforhøyer


bjoernstad

Recommended Posts

Hei!

Jeg hr ei splitter ny jaktrifle med trestokk, ikke at riflen i seg selv er et smykke til 100 000kr, men jeg syns den er såpass pen i utgangspunktet at jeg vil prøve å unngå å skjære i stokken på den. Det beste ville nok vært å hatt en justerbar kolbekam på den, og jeg har en flink børsemaker som ikke er altfor dyr heller, men først og fremst vil jeg forhøre meg om beartooth`s kolbeforhøyer. Som er både billig og "sparer" stokken for skjæring og mulige skader.

Det som også er skummelt ved justerbara kolbekam er om det skulle bli "feil" i forhold til slik du ville ha den. Du kan nesten ikke gjøre om arbeidet på stokken, er det skåret så er det skåret.

Noen synspunkter og formeninger rundt beartooth`s kolbekam og evt andre løsninger?

Bygge opp kolben må jeg på en eller annen måte, den er for lav..

Link to comment
Share on other sites

Tja, den er da grei nok, men jeg mener den kunne vært strammere. Jeg måtte teipe fast skumgummi innlegget til min stokk og tre kolbeforhøyeren utenpå der igjen. Ellers glir (skum)gummien rundt på kolben.. :wink:

For sikkerhets skyld så tapet jeg også rundt fremkant av forhøyeren, og skrudde det bakre remfestet gjennom forhøyeren slik at den ligger stille.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...