Jump to content

Nok en spørsmåltråd om kikkertsikte til salong!


Tinarnius

Recommended Posts

Hei!

 

Lagde meg nettop en bruker på forumet her siden jeg fremover(mot 18årsdagen) kommer til å bli mer aktiv når det gjelder jakt og våpen!

 

Jeg kunne tenkt meg et kikkertsikte til salongen, enkeltskudds, eldre Anschütz. Saken er at den er presis som bare rakkern, og jeg vil ha et bra sikte til den, av et kjent merke( med tanke på garantier og holdbarhet).

 

Jeg trenger ikke kulebanekompansator og sånt, men opplyst retikkel går an, og parallax justering eller fokus. Jeg kan ikke nok om detta enda så håper jeg kan få litt hjelp!

 

Jeg kommer til å skyte på forholdsvis kort hold, 10 til hundre meter, og trenger ikke allverdens zoom. Maxpris på 2500kr! Helst innenfor rekkevidde eller kurant nettbutikk i Norge!

 

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen til forumet :D

 

Har du lest tråden: Valg av kikkertsiktet. ?

 

Personelig har jeg en Nikko Sterling Night Theater 4x16x44 på min og den er i prissegmentet ditt.

 

Funker greit, men jeg hvet om mange jeg kikkerter jeg heller vil ha, men det er dyrere.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville kjøpt en Leupold VX1 2-7x28 Rimfire eller en FX1 4x28 Rimfire, de koster begge ca 2400,- i Norge (Jakt og Friluft). Begge har fast parallakse satt til 60 yards.

 

Jeg har trodd at jeg trengte justerbar parallakse og enorm forstørrelse, men det bomkjøpet ligger nå i skapet og samler støv. Neste på listen er en av de to Leupoldene.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt over budsjett, og litt vrient å få tak i? : Leupold VXII 3-9x33 EFR (rimfire), et nydelig salong-sikte.

Fokusringen merket kun i meter (,ikke både i meter og yards som VXIII 6,5-20x40efr= forviklingar!) og kun 3/4 omdreining fra 10meter til uendelig. Merkingen ser ut til å stemme veldig bra. Veldig lett og kompakt, (312gram) imponerende bra lysstyrke. Passe lang øyeavstand, 3-4".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...