Jump to content

Som lovet kommer en oppdatering fra Skjoldmøyenes elgjakt.


skytterenka

Recommended Posts

Jakta startet den 11.10, første jaktdagen hadde vi 3 drev. Det ble sett elg men ikke skutt.

Andre dagen fikk en av Skjoldmøyene skuddsjanse på en kalv og med ett velrettet skudd falt kalven. Slaktevekt på kalven var 57 kg.

Siste drevet på siste dagen av jakta ble det felt en okse med slaktevekt på 191 kg. Og det var vår kvote for i år.

 

10 slitne men :) Skjoldmøyer er veldig fornøyd med årets jakt. Til tross for at postrekka kunne vært tettere. Men slik er det nå en gang når damene skal på tur at det ikke alltid klaffer med at alle får vært med.

 

Så vi har nå bestemt at neste år tar vi med oss to gjestejegere også av den kvinnelige sorten, beklager gutter.

 

Skjoldmøyene vil sende en STOR TAKK til våre to flotte jaktguider i Odalen og deres hunder. Finnes ikke kjekkere menn enn de to :D Vi gleder oss allerede til neste år.

 

Og skulle det være noen kvinnelige elgjegere som har lyst til å være med som gjestejeger et år så send meg et pm.

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg er det nye medlemmet i Skjoldmøyene som ble rekruttert via Kammeret i vinter, så må jeg benytte anledningen til å takke for at jeg fikk være med! Maken til flott gjeng damer må man lete lenge etter, og årets jakt inneholdt alt man kan ønske seg - nydelig vær, spennende situasjoner og kvota ble fyllt opp. Det var artig - bare så altfor fort over :-) Sukk, et helt år til neste gang? Godt man har litt fuglejakt å kose seg med noen måneder til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...