Jump to content

Erfaring med jakt i Jæren Jakt og fiskelag sine områder?


Vestavind

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring fra noen av Jæren Jakt og fiskelag sine områder?

 

- Ualand

- Åsen / Eikeland

- Risamarka

- Søyland

- Grøtteland / Mauland

 

Jeg skal på rådyr jakt og er i villrede om hvilket området jeg skal gå for? Som dere kan se fra tidligere innlegg kom dette litt brått på så jeg har ikke noe særlig tid til rekognisering.

 

Alle tips mottas med stor takk :)

Link to comment
Share on other sites

Har vært på Søyland et par ganger. Helt vanvittige andetrekk, har sjelden sett luften så mettet med ender som der. Ellers lite annet.

Har vært en gang i Risamarka. Der skal det etter sigende være en del hare, vi så en pelsdott som forsvant inn i krattet etter en lang dag. ingen hare den dagen, men det kan ha like mye med jegerne å gjøre :)

 

Har ikke prøvd andre terreng derfra, og etter at de skrudde opp prisene i fjor så vet jeg ikke om jeg har så lyst heller. 300 kroner for et dagskort.... Kan være det er meg som er kjip, men det var kjekkere med 200 :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemelding :D

 

Jeg er usikker på hvilket terreng jeg skal gå for, men ender nok i et av disse da jemå få med meg litt jakt til i år.. håper på rådyr i det minste, men vi får se.

 

Har du noen andre tips om terreng i området Stavanger-Flekkefjord?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...