Jump to content

Browning Buckmark rifle


jULF

Recommended Posts

Hei,

Fikk prøvd ut Browning Buckmark riflen her på lørdag, så tenkte jeg skulle snakke litt om den siden noen sikkert :? lurer på å kjøpe den.

Jeg er som noen her muligens er klar over den stolte eier av en Buckmark Pistol, som jeg etter en veeeldig lang innskytnings periode(godt å vel 1000-1500 skudd, det er noe maling som må slites helt vekk på både sleide og ramme). Har blitt relativt fornøyd med.

Så ettersom den riflen jeg prøvde ikke var innskutt for buckmark å være, så henger jeg meg ikke opp i funksjons feil.

 

Positivt :D

-Grei presisjon

-Bra og velprøvd magasin

-Magasinet er fjærbelastet slik at det blir presset ut når ønsket.

-Til å stole på(Erfaringer fra pistolen min sier så)

-Raske magasinskift for folk med svære labber

-Liten og nett

-Godt avtrekk

-Gode sikter

 

Negativt: :cry:

-Våpenindustriens tåpeligste kolbe

-tungvindt å plukke ifrahverandre

-stygg?

-Dyr

-Ikke Links

-Passer ikke små hender

 

Konklusjon: :!:

Angående presisjonen så har man den samme avtrekkeren som på de dyre pistolene. Det er visstnok justerbart, men det er egentlig intet behov for å tukle med det, kommer mer enn godt nok fra fabrikken.

I løpet av mine ca. 200 skudd med åpne sikter så opplevde jeg bedre og bedre samlinger på 100m, vil ikke si mere om presisjonen annet enn at den er vesentlig bedre enn det jeg er.

Skal muligens prøve igjen når eieren har kjøpt noe optikk å ha på.

 

Problemet er:

Jeg var relativt imponert over våpenet fra jeg satte i magasinet til jeg skulle ha det ut igjen.

De første 10 skuddene gikk relativt greit for meg å være, men så kommer problemet. Den har layout som en 1911, og jeg med litt små hender pleier å vri pistolen for å nå magasin utløseren.

Men på grunn av at kolben :idea: er av "Thumbhole" typen så er hullet for lite, med det resultat at jeg ikke rekker frem til utløseren. Det hele ender med at jeg må trykke på mag utløseren med svake hånd.

På tross av flere heroiske forsøk så ender jeg bare opp med en relativt skambanket høyre hånd. Og kan fortsatt ikke operere den på samme måte som en pistol, det gjelder også "Slide stop release". Problemet er ganske tydelig egentlig, den "Geniale" :idea: Kolben tvinger meg til å ta et lavere grep med det resultat at det blir lengre "frem" for tommelen.

Og husk! Selve Thumbhole'et er en del av rammen ikke :idea: kolben, slik at du vil ikke kunne ordne opp med en ny kolbe.

 

 

Mitt tips: :wink:

Ikke kjøp Buckmark Rifle, de prøver å kombinere en 1911 med en "thumbhole" kolbe, og det er tydeligvis ingen god ide. Bruk pengene på noe annet.....Hvis ikke du har noen meget mandige never.

 

Mvh.

jULF

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...