Jump to content

Kikkertsikte M96


helhog

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Mens jeg sitter her og venter på våpensøknaden min i retur, så har det dukket opp en "svenskemauser" carl gustav i cal 6,5x55 som jeg funderer litt på å kjøpe.

 

Denne er helt orginal slik den står i dag, men jeg ser for meg at hvis jeg kjøper denne, så skal stokken byttes, avtrekket byttes, og jeg vil ha kikkertsikte på den.

 

For å få montert kikkertsikte på denne må det vel borres og gjenges hull slik at det blir mulig med kikkertmontasjer?!

 

Er det noen her inne som har gjort dette tidligere, eventuelt som vet hva som må gjøres for å få dette på plass?

 

Er dette noe den må inn til børsemaker for å få til, eller er det noe jeg kan klare selv?

 

Skal nevnes at jeg ikke er spesielt kyndig når det kommer til våpen og arbeid med metall, så hvis noen kan komme med tips, så setter jeg stor pris på det!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Om du ikke har et spesiellt forhold til denne M96 så ville jeg valgt noe annet. De er greie å bygge om og går ofte svært godt, men det blir fort like dyrt som å kjøpe noe brukt som er ferdig.

Med stokk, hevarm, sikring, baser og arbeid er du fort oppe i 5000 til 7000 kroner.

For denne summen ville jeg lett opp en Kongsberg/lakelander, sako eller tikka.

Link to comment
Share on other sites

Har fundert på det også, men syns det virker litt spennende å sette sammen rifla også, hehe.. Er vel litt som kan læres der, og mer kunnskap er jo alltid greit.

 

I forhold til regnestykket, så er det vel mulig å skaffe en stokk fra f.eks Boyds, og de kommer vel på ca 1200 inkl frakt og mva?

 

Og dette avtrekket fra Timney inneholder vel også ny sikring? http://timneytriggers.com/sunshop/index.php?l=product_detail&p=33 Dette kommer vel sikkert på en ca 1.000kr inkl frakt og mva?

 

I tillegg kommer da det som trengs for å få montert kikkerten, og dette har jeg liten peiling på hva kommer til å koste!

 

Ellers er vel hevearmen på en m96 lagd slik at man slipper å smi den om for at den skal passe med kikkertsikte?!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...