Jump to content

Steyr-Mannlicher varmint


steyerssg

Recommended Posts

Hei, jeg lurer på om det er noen her på forumet som har en Steyr-mannlicher varmint.

Disse ble vel solgt av Willy Røgberg i sin tid. Disse var i model SL og L.

Mener og huske at de bare hadde disse i kaliber 222/243 og 308.Vet at det er en i kaliber 22-250 et eller annet sted i dette vidstrakte land.

Selv har jeg en utgave i 222 og er meget fornøyd med denne når det gjelder presisjon og balase i selve våpenet.

Hvordan er deres erfaringer med disse hvis noen der ute har en slik?

Bruker i min på kråker og div 40 grain V-max med N 201 og cci bench rest, her berører 5 skuddhull hverandre på 108 meter i skiva.

 

ssgp2

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har kommet over en brukt Steyr Mannlicher SL kaliber .222

vet du hva slags riflestigning det er i løpet på denne?

En kamerat har en Sako Vixen i .222 og dette et våpen med mange fellestrekk,

den har stigning 1:14.

Har søkt litt på nettet men finner ingen opplysninger om stigningen i Steyr'n

Link to comment
Share on other sites

Steyr i 222 har 1-14" i stigning. Jeg hadde en SL varmint i 222 for mangeår siden. Det er den mest presise rifla jeg noengang har hatt. Med 19,5gr N120 bak 52gr Sierra Match gikk den alltid på 10mm eller mindre når jeg gjorde mitt. Jeg solgte min fordi den var litt for "liten" til bruk som matchgevær.

 

Har sett en til salgs i midtnorge (Rogne våpen?) til 6900 i nystand. Det er et røverkjøp for å si det mildt. Når disse ble produsert kostet de dobbelt så mye som en Sako Vixen. Idag ville det være det samme som 2 stk Sako 85 varmint, ca 30k. Hadde jeg hatt plass til denne på "kortet" hadde jeg kjøpt den på flekken!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...