Jump to content

Hvordan bytte tennstift fjør på en remington?


malfsen

Recommended Posts

Star med å følge denne videoen:

Anbefaler å skru ned lyden 8)

 

Så setter du fremste delen av tennstfiten i en skrustikke, skyver fremover på boltmuffen, trekker utt unbrakonøkkelen (eller hva du enn velger å bruke) og slipper boltmuffen forsiktig bakover. OBS!!! Du har fullt trykk fra slagfjæren på disse delene.

Deretter er det en tversgående bolt som må slås ut for å dele spennstykket fra tennstiften og frigjøre slagfjæren. Dette står fortsatt under press fra fjæren, så vær obs på hva du gjør, ellers sier det sproing og du har en letejobb...

Link to comment
Share on other sites

Da skulle spennstykket komme av sammen med en skive som ligger mot enden av slagfjæren, og deretter skal det bare være å dra fjæren ut. Det kan hende delene har satt seg, dvs. gammel møkk eller antydninger til rust på innsiden holder dem på plass. Prøv med en tynn olje og forsiktig lirking med en nebbetang som du har tapet over kjeftene på.

 

OBS! jeg sier dette med det forbehold at jeg ikke har demontert en slik en på minst 20 år, og at jeg ikke har en i skapet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...