Jump to content

Varsel: Våpensoknad fra utlendinger


chrisc

Recommended Posts

Hei

Bare for at kanskje noen kan unngå det i fremtiden:

På et eller annet sted, det er skrivet at den som søke om våpen skal har bodd i norge i noen år.

I dag fant jeg ut at det er ikke "noen" år, det er nøyaktig 5 år (i folge oslo politi), og jeg, som har bare bodd her i 3.5 år må få politi attest fra England - noe som kan tå opp til 40 dager.

Arse.

Chris

Link to comment
Share on other sites

Dersom jeg har forstått det rett kan du da faktisk søke om tillatelse som utlending innen du har bodd i Norge i fem år; men ettersom det ikke finnes tilstrekkelig "historikk" på deg her i lannet vil politiet ha vandelsattest fra det landet der du bodde sist. Jeg ser ikke helt problemet her (bortsett fra at det tar litt lengre tid da)?

Link to comment
Share on other sites

Ja du har helt rett, beklager om det var uklar, det enste problem er egentlig tid, jeg skrivet det i håpe at noen andre skulle ser det for de søkt og dermed spare seg mye tid ved å søke hos forige landets politi mens de tok jegerprøven og dermed måtte bare vente på norske politi da de var ferdig med jegerprøven.

 

Jeg hadde håpet å gå på jakt noen uke etter jeg var ferdig med jegerprøven - så snart politiet hadde behandlet søknad, men nå skal det være kanskje noen måned.

 

Chris

Link to comment
Share on other sites

jeg forstår Chrisc's frustrasjon godt.

hvordan kan det ta 40 dager?

 

1 dag til å skrive ut vandelsattest, putte det i en konvolutt og poste brevet.

3 dager i postgang.

og 36 dager tedrikking?

 

hvis han har funnet seg en godbørse og/eller skal jakte, så ser jeg definitivt problemet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...