Jump to content

Nytt avtrekk til HV-mauser.


Kal

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har en ombygd HV-mauser som jeg har brukt til jakt i snart 8 år. Jeg er veldig fornøyd med mauseren, men jeg har lenge vurdert å få ordnet et nytt avtrekk da det er i overkant tungt og "hakkete". Etter å ha lest litt på forumet vurderer jeg et Timney avtrekk. Noen som vet om et av disse vil passe?

 

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=264380

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=490313

 

Finnes det forhandlere i Norge som har slike eller tilsvarende på lager?

 

Når det gjelder rifla, er kaliberet 30-06, den er fra 1939 og det står HÆR forran våpennr. Så etter å ha lest litt dette forumet har jeg halveis konkludert med at dette er snakk om en M98K-F1? :)

Link to comment
Share on other sites

Enig der. Jeg har også Timney på min Mauser, og det er natt og dag sammenlignet med original avtrekket.

Justert så er det ganske så godt, og jeg ville nok ikke hatt det noe lettere på et skarpt våpen som håndteres utenfor bane. Et våpen som håndteres i skog og mark bør etter min mening ha et "solid" avtrekk.

 

"Will not fit Swedish Mausers and carbine actions with "KAR 98" on the siderails" betyr vel som det står, at det ikke passer på Swedish mauser eller karabiner merket KAR98.

I beskrivelsen til det andre avtrekket så står det at det passer til KAR98, pga at karabineren visstnok har kortere avtrekker bøyle. Så jeg går ut i fra at selve avtrekkeren er litt kortere på disse, i forhold til "andre" Mausere.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Jeg har ikke mauseren tilgjengelig da jeg er student og våpenet er innelåst hjemme. Men vil dere ikke tro at det er det første avtrekket jeg nevnte ovenfor som bør passe til denne mauseren? Noen som har erfaring med leveringstid fra Midway Norge?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...