Jump to content

Resize i stasjon 2 på loadmasteren


Wadcutter

Recommended Posts

Jeg har ladet mye ammo på en Lee Loadmaster de siste årene. Under denne perioden har jeg ikke opplevd mye problemer, men litt smårusk har det vært. Etter å ha blitt godt kjent med pressa har jeg egentlig ingen problemer, men det er fortsatt ca 1% av hylsene som ikke får hetta skikkelig satt. Er hylsene av dårligere karakter kan det være opp til 3% feil.

 

Et tips for dette er å montere en universal decapper-die på førstestasjonen og resize dia uten decapper pinnen i stasjon 2 (hvor hylsa får ny hette). I går testet jeg ut dette tipset ved å lade 1350 .45acp patroner. Det var INGEN feil med tennhetteisettingen! (ingen andre feil heller) Med tanke på at universal decapper-dia koster 150 kroner angrer jeg meg for at jeg ikke har gjort dette før.... Konklusjonen må være at gode tips er verdt å lytte til! :)

Link to comment
Share on other sites

Stasjon 2 kan også brukes til custum expanderdie med samme resultat.

Mulighetene er mange.

 

Jeg fulgte anbefalingene jeg fant på youtube om innkjøring smøring og justering av denne pressa og har ikke hatt noe tull med den.

Utrolig fin indeksering.

Har bare ladet 900 i ,32" SW Long da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...