Jump to content

Erfaringer med Remington 700, 308win?


Sandbækbråten

Recommended Posts

Hallo

 

Jeg har ei Remington 700 WIN, og lurer på om det er andre som har det. Vil høre hvordan erfaringer andre har med den.

 

Tror du blander litt ulike begreper her.

 

Har du en Remington 700 i kaliber 308 win/300 win. ?

 

Se hva som står på børsa di, modell betegnelse, og hvilke kaliber den har.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Hadde en Remington 700 ADL. 308win. Skutt en del elg med den, men mest rådyr.

Børsa er liten og lett. Ladet denne med 165 grs nosler patision.

Børsa gikk utrolig godt. Deltok i mange jaktfelter med gode resultater.

 

Mener bestemt at Remington 700 serien, er det best med 165 grs og ikke standard 180 grs jaktammo. Blir litt krampeaktig med 180 grs.

 

Remington er helt ok børser med god presisjon til en rimelig penge. Litt sånn kinderegg.

Link to comment
Share on other sites

Har 2stk 700ADL som jeg kjøpte "dritbillig" for 6 år siden, en i 270 og en i 243.

Planen var å få byttet stokk samt horet de opp litt, men de har sålangt forblitt 100% original.

 

243'en blir brukt til trening, 270'en på reinjakt. Presisjonsmessig, så skyter de bedre enn jeg gjør (trener nok litt for lite...)

 

Har nå endelig fått ut fingern og bestilt stokker fra rifle-stocks.com , en tung tommelhulls laminatstokk til 243'en og en klassisk valnøttstokk til 270'en. Så de kommer tidsnok til jul tenker jeg.

 

En ting jeg ikke er helt fornøyd med er avtrekket, litt mye kryp. Men sikkert kjapt å fikse for en børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

Har selv børsa i .308win, og er meget fornøyd. Fikk avtrekket justert, og påmontert S&L demper, og nå går børsa som en drøm! Jaktfeltresultatene ble plutselig mye bedre.. Jakter storvilt med 168grs BarnesTSX, og har sålangt bare hatt gode resultater :)

Link to comment
Share on other sites

Remington 700 er et svært vanlig våpen, så du vil nok møte mange her inne som har en slik en.

 

Jeg har en SPS Tactical i .308 som jeg har skiftet stokk og avtrekk på. 700 serien er svært enkel å jobbe med, og det finnes ufattelige mengder med ekstrautstyr til de. Mesteparten kan du gjøre på egenhånd, slik at du sparer penger på børsemaker.

 

Min rifle er litt kresen på ammo, men den går svært godt med 175 gr Sierra HPBT og N150. Den går hull i hull, og har under 0,5 MOA egenpresisjon så lenge styrmannen holder stø kurs. Hvis du ikke lader selv, så lønner det seg å prøve litt forskjellig for å se hva som gir god presisjon i akkurat ditt våpen.

 

Få justert avtrekket så har du et våpen du kommer til å bli kjempefornøyd med!

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...