Jump to content

Foringsautomat for rev


haavar

Recommended Posts

Hei jeg driver å ordner meg åte plass, men pga av tid og sted så får jeg ikke til å legge ut åte så ofte som jeg burde.

 

Jeg mener å ha lest om foringsautomat for eks på 12v batteri, stemmer det?

Jeg forer med hundmat som jeg får kjøpt på div plasser billig, pga dårlig holdbarhetsdato. har dere nå andre mat tips

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker et gammalt 3" -rør montert vertikalt et par cm over understellet til en avkappet vindunk. Fungerer utmerket, trenger bare å etterfylle røret innimellom. :D

 

revmater.png

 

Fest denne kreasjonen i et tre med ståltråd og sørg for at den ikke regner full, så har du åte som etterfyller seg selv alt etter hvor langt røret er. Sleng gjerne en neve eller to med fôr rundt om i området der materen står også, for å spre den herlige duften av... hva nå enn bikkjemat fra Europris inneholder.

 

Om vinteren når frosten kommer, er derimot dette et bedre åte:

http://smaavilt.blogg.no/1264629988_tips_om_revejakt_p_te.html[/url]"]Noen ganger har jeg ikke tilgang på kjøtt bruker jeg min egen mix. Denne mixen kaller jeg "hundebøtta". Den består av 4 dl hundefor som jeg kjøper på felleskjøpet, og 5 dl vann. Dette blander jeg i en 10 liters bøtte med glovarmt vann. Jeg lar det stå i 24 timer samtidig som jeg rører rundt i bøtta 2 ganger for dagen. Når bøtta har stått 24 timer setter jeg den ut, må så klart være minus grader(kan bruke fryseren) å lar den stå til den har iset helt inn til kjernen. Så setter jeg den på åte og fester den godt med vann rundt så det fryser fast. dette åte holder lenge! Lukten tiltrekker seg all fugl og rever. Fugelen sitter å hakker på den så det holder lenge.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hmm her har mikkelrev vært å rassert bunnen på foringsautomaten, 2 kg hundmat borte ;(

så det anbefales å ordne et forsterket "matfat", bunnen av ei 5 litersdunk holdt ikke.

 

Han hva sikkert sulten da, men oppgjørets time kommer da så får vi se hvem som ler høyest.

 

dagens fangst: nøtteskrike ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...